از سازمان غذا و دارو خواسته‌ایم کارپول جزء دارو‌های استراتژیک قرار بگیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم صادقی اظهار کرد: اکنون تولید کارپول براساس ظرفیت‌های اسمی شرکت تولیدکننده داخلی به سادگی‌ می‌تواند نیاز بازار ایران را برطرف و تامین کند اما به دلیل آنکه در برهه‌ای از زمان کشور در تامین مواد اولیه دچار مشکلات متعددی شده بود عملا شرکت تولید کننده کارپول ایرانی کمتر از ظرفیت واقعی خود این ماده حیاتی در حوزه دندانپزشکی را تولید و روانه بازار کرده است.

رئیس اداره دندانپزشکی امور درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در شرایط فعلی ۲ شرکت تولید کننده دیگر کارپول را برای رفع نیاز بازار کشور تولید می‌کنند و از شهریور ماه یک کارخانه تولید کننده دیگر هم شروع به ساخت کارپول می‌کند، شرکت‌‌های تولیدکننده داخلی به ما قول دادند که هفته‌ای یک میلیون کارپول توزیع و در بازار با قیمت مصوب عرضه کنند.

وی افزود: تولید کنندگان داخلی به وزارت بهداشت قول تولید کارپول مورد نیاز بازار را داده‌اند، در شرایط فعلی برای ایجاد آرامش در بازار کارپول، واردات این تجهیزات دندانپزشکی انجام می‌شود و به محض آنکه وزارت بهداشت اطمینان پیدا کند تولید کنندگان داخلی می‌توانند نیاز بازار را تامین و اضافه بر ظرفیت تولید کنند واردات کارپول متوقف می‌شود.

صادقی گفت: اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت به سازمان غذا و دارو پیشنهاد داده است تا کارپول جزء دارو‌های استراتژیک قرار بگیرد زیرا نبودن این دارو سبب تعطیلی خدمات دندانپزشکی در کل کشور می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس اداره دندانپزشکی امور درمان وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: هر دارویی ممکن است باعث بروز حساسیت در افراد شود و کارپول هم استثنا از این موضوع نیست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.