آمادگی ایران برای گسترش همکاری های تهران-بیروت در حوزه بهداشت و درمان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اسحاق جهانگیری در دیدار جمیل جبق اظهار داشت: بخشی از امنیتی که در منطقه و بخصوص لبنان برقرار است، نتیجه پیشرفت و دستاوردهای چشمگیری است که لبنان توانسته در سالهای اخیر با وجود فشارهای خارجی به آن نائل شود.

وی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری های تهران-بیروت در همه زمینه ها و بخصوص در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و افزود: ایران با وجود تحریم و فشارهای چهل ساله آمریکا که پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، با تکیه بر ظرفیت ها و توان داخلی توانسته توفیقات خوبی را در همه بخش ها بدست آورد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: امروز ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی به مرز خودکفایی رسیده و تنها بخش اندکی از نیازهای حوزه بهداشت و درمان را از خارج وارد می کند، دارو و تجهیزات پزشکی ایران از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است و آمادگی داریم زمینه گسترش همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی دو کشور در حوزه آموزش پزشکی و بهداشت و درمان را فراهم کنیم.

جهانگیری همچنین از حزب الله لبنان و سید حسن نصرالله به عنوان سرمایه ای بزرگ برای دولت لبنان و دنیای اسلام یاد کرد و گفت: ما به سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان افتخار می کنیم.

جمیل جبق وزیر بهداشت عمومی لبنان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در قلب ملت لبنان جای دارد و لبنان در خط مقدم دفاع از ایران قرار دارد، از حمایت های همه جانبه کشورمان از دولت و مردم لبنان قدردانی کرد و گفت: امنیت خوبی که امروز در لبنان و حتی روستاهای این کشور وجود دارد مرهون حمایت های جمهوری اسلامی ایران است و ما هیچگاه خدمات ایران را فراموش نخواهیم کرد.

وی تجاوزات متعدد رژیم صهیونیستی به لبنان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: حتی کشورهای عربی نیز در این تجاوزات با رژیم صهیونیستی همراه بودند و تنها کشوری که طی این سالها از لبنان حمایت کرد، جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری بوده است.

به گزارش وب‌دا وزیر بخداشت لبنان در پایان با اشاره به بازدیدهای خود از برخی کارخانجات تولید دارو و تجهیزات پزشکی و تعدادی از بیمارستان‌ها گفت: آمادگی داریم همکاری های دو کشور را در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان بویژه از طریق بخش خصوصی دو کشور گسترش دهیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.