زندانیان و معتادان تزریقی در حوزه مبارزه با هپاتیت C، جامعه هدف ما هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید موید علویان افزود: مشکل اصلی ما در حوزه مبارزه با بیماری هپاتیت، پیدا نکردن افراد ناپیداست یعنی ۶۰ تا ۷۰ درصد افرادی که هپاتیت B و C دارند، ناشناخته هستند درحالیکه ما باید در مرحله اول، بیماران مبتلا به هپاتیت را شناسایی کنیم و سپس وارد مرحله درمان آنها شویم.

دبیر جامعه جهانی هپاتیت ادامه داد: زندانیان و معتادان تزریقی در حوزه مبارزه با هپاتیت C، جامعه هدف ما هستند؛ این افراد با وجود ابتلا به بیماری، بدون اینکه علائم بیماری را داشته باشند در جامعه زندگی و دیگران را نیز مبتلا می کنند.

وی در رابطه با درمان بیماران معتاد و زندانی گفت: این گروه از بیماران پول کافی برای دادن آزمایش و غربالگری را ندارند. ما باید برای غربالگری و درمان آنها سرمایه گزاری کنیم تا هم درمان شوند و هم دیگران را مبتلا نکنند، هر اردوگاه معتادان که رفتیم، بعد از انجام غربالگری متوجه شدیم که حداقل ۲۰ درصد آنها به هپاتیت C مبتلا هستند.

علویان سرمایه گذاری دولت را برای حذف هپاتیت کافی ندانست و از سازمان های غیردولتی و خیریه خواست که در کنار فعالیت‌های خیریه برای ساخت مسجد و مدرسه، برای تشخیص و درمان بیماری هپاتیت نیز کمک کنند، در بعضی از استان ها، سازمان های غیردولتی به موضوع حذف هپاتیت ورود کرده اند و در حال سرمایه گزاری هستند. دولت باید سرمایه گزاری کند. مراکز خیریه هم دارند کار می کنند اما کافی نیست.

دبیر جامعه جهانی هپاتیت خاطرنشان کرد: شرایط برای حذف هپاتیت فراهم است و پزشک، دارو، آزمایشگاه‌های مجهز، شبکه بهداشت و همه امکانات برای تحقق این هدف فراهم است. در بیش از هشت استان، بیماری هپاتیت C در جامعه بیماران هموفیلی و تالاسمی حذف شده است.

به گزارش ایرنا وی در پایان به سرمایه گذاری شهدای جنگ تحمیلی برای امنیت کشور اشاره کرد و گفت: اگر سرمایه گذاری شهدا نبود ما الان امنیت امروز را نداشتیم. اگر امروز، روی بهداشت و درمان سرمایه گذاری کنیم یک دهه بعد شاهد مرگ و میر کمتری خواهیم بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.