قوه قضاییه هر شرکتی که در واردات دارو قانون را دور زده پای میز محاکمه بکشاند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اصغر سلیمی درباره تامین دارو در کشور،گفت: اظهار نظر وزیر بهداشت ودرمان در خصوص وضعیت دارو باید مورد واکاوی قرار بگیرد زیرا ارز وارداتی دارو تنها باید هزینه واردات دارو شود بنابراین در غیر اینصورت این عمل نقض حقوق انسانی بیماران است.
 
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: شفافیت تخصیص ارز وارداتی برای واردات دارو درداولویت برنامه های دولت قرار بگیرد، کمبود دارو برای بیماران بویژه بیماران صعب العلاج باید مورد رصد قرار بگیرد زیرا کمبود دارو برای این نوع از بیماران به شدت می تواند وضعیت جسمانی بیمار را تحت تاثیر قراردهد.

وی افزود: هیچ نوع برهانی برای خاطیانی که با ارز وارداتی دارو کالاهای غیرمرتبط را  به جای دارو وارد کرده اند وجود ندارد، شکی نیست که می بایست شرکت های تولید کننده دارو برای پاسداری از اقتصاد مقاومتی مورد حمایت قراربگیرد اما باید شفاف و روشن باشد در شرایطی که در تحریم های اقتصادی قرار داریم، ارز وارداتی دارو در کدام مسیر هزینه و خرج می شود.
 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت سلیمی در پایان گفت: مافیایی دارو تیشه به ریشه سلامت بیماران می زنند، قوه قضاییه، هرشرکتی که در واردات دارو، قانون را دور زده است را پای میز محاکمه بکشاند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.