از امروز دسترسی مردم به پرونده الکترونیکی سلامت میسر شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد شریعتی اظهار کرد: از امروز با تدابیر اتخاذ شده دسترسی مردم به پرونده الکترونیکی سلامت میسر شده و این کار با هدف مشاهده وضعیت سلامتی مردم انجام گرفته است.

وی افزود: دسترسی مردم به پرونده الکترونیک سلامت باعث می‌شود تا آنها با مراجعه به پزشکانی که هنوز به سامانه سیب دسترسی ندارند، اطلاعات پزشکی خود را در اختیار این پزشکان قرار دهند و این کار سبب تشخیص بهتر بیماری و درمان به موقع آنها می‌شود.
 
قائم‌مقام معاونت بهداشت ادامه داد: اکنون بیش از ۷۰ میلیون نفر اطلاعاتشان در پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده است، افرادی که اطلاعاتشان در پرونده الکترونیک سلامت به ثبت نرسیده است می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه‌های بهداشت سراسر کشور نسبت به ثبت اطلاعات دقیق اقدام کنند.
 
شریعتی گفت: اکنون ۵۰ میلیون نفر از مردم در حوزه بهداشت پرونده الکترونیک سلامت دارند اما  هنوز صاحبان پرونده الکترونیک سلامت نمی‌توانند به اطلاعاتشان در حوزه درمان و بیمارستانی دسترسی پیدا کنند.

قائم‌مقام معاونت بهداشت تصریح کرد: پرونده الکترونیک سلامت مردم خراسان رضوی در سامانه سینا و استان گلستان در سامانه ناب به ثبت رسیده اما دسترسی ساکنان این ۲ استان به پرونده الکترونیک سلامت بهداشتی هنوز میسر نشده است  ولی قصد داریم دسترسی این افراد را باز کنیم.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان در خصوص انجام غربالگری‌های بینایی شنوایی گفت: امروزه بسته‌های خدمتی، غربالگری بینایی و شنوایی و تکاملی در سامانه پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده است که در صورت نیاز مراجعه کنندگان به مراکز جامع خدمات سلامت یا خانه‌های بهداشت کار غربالگری برای این افراد به وسیله کارشناس مربوطه انجام می‌شود و در صورت نیاز بیماران به پزشک مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.