بیماران هموفیلی هیچ مشکلی از نظر کمبود دارو ندارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، راضیه حنطوش‌زاده اظهار کرد: وقتی که بیماران هموفیلی دچار خونریزی می‌شوند به دلیل نبود فاکتور انعقادی خون، خونریزی بند نمی آید.

کارشناس بیماری های هموفیلی و تالاسمی وزارت بهداشت ادامه داد: درمان بیماران مبتلا به هموفیلی به دو صورت عنداللزوم و پروفیلاکسی انجام می شود و از آنجا که در روش عنداللزوم، پس از هر بار خونریزی در بیماران هموفیلی عوارض تخریبی به جای می ماند، در برخی از کشور‌ها برای بیمارانی که توان مراقبت از خود را ندارند، روش درمانی پروفیلاکسی انجام می‌شود.

وی افزود: در روش درمانی پروفیلاکسی به صورت مرتب و دوره‌ای دارو‌های فاکتور ۷ و ۸ به بیمار تزریق می‌شود و این روش باعث می‌شود تا از خونریزی‌های ناگهانی و خود به خود پیشگیری شود، بر اساس مجوز وزارت بهداشت برای بیماران کمتر از ۱۵ سال که دچار عارضه شدید هموفیلی هستند روش درمانی پروفیلاکسی اجرا می‌شود و از ۵۰۰ نفری که این روش درمانی برای آن‌ها انجام می‌شود تعداد خونریزی‌ها پس از درمان، بسیار کم و در مواردی به صفر می‌رسد.

حنطوش‌زاده گفت: با تلاش و پیگیری مستمر کمیته مشورتی هموفیلی و وزارت بهداشت، روش درمانی پروفیلاکسی از سال ۹۶ در کشورمان اجرایی شده است و عوارض بسیار کمتری در آن دیده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کارشناس بیماری های هموفیلی و تالاسمی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: بیماران هموفیلی هیچ مشکلی از نظر کمبود دارو یا دسترسی به دارو‌های خارجی و تولید داخل ندارند و تمام خدمات بهداشتی-درمانی آن‌ها به خوبی در سراسر کشور ارائه می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.