تا به حال یک عمل الکتیو به دلیل نبود دارو و تجهیزات پزشکی کنسل نشده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه ساز در نشست معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: از صبح امروز نشست معاونت‌های غذایی و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی با معاونان سازمان غذا دارو آغاز شده است و به بحث‌ها و چالش‌ها در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، غذا و محصولات آرایشی بهداشتی پرداختیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: عمده محور‌ها بحث‌های مربوط به سیاستگذاری، تغییر خط مشی در زمینه رونق تولید، شفافیت، رصد وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی، مراقبت از سلامت ایمنی غذا و تغییر رویکرد در ارائه خدمات اداری و داروخانه‌ها از کالا فروشی به ارائه خدمات برای رضایتمندی بهتر مردم پرداختیم.

وی افزود: فشار‌های بین المللی و جنگ اقتصادی از جمله مباحث مهم در حوزه غذا و داروست و در این زمینه به بحث تامین دارو و تجهیزات پزشکی در شرایط تحریم پرداختیم؛  موضوع قرارگاه با مزایای فراوان بیشتر از حد انتظار مورد توجه قرار گرفت و باید بگویم که رصد وزیربهداشت در تامین دارو و تجهیزات و نظارت در قرارگاه به حل مشکلات در شرایط تحریم کمک کرده است.

شانه ساز گفت: همچنین موضوعاتی درباره مشکلات غذا، انتظارات، مضیقه‌های اعتبارات، محصولات آرایشی بهداشتی و مسائل نظارتی که با سایر نهاد‌های خارج وزارت بهداشت در ارتباط هستیم، مطرح شد.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره تامین ارز و کمبود‌های دارویی که نگرانی ایجاد کند گفت: امروز اعلام می‌کنیم که تا به حالا یک عمل الکتیو به دلیل نبود دارو وتجهیزات پزشکی کنسل نشده است و وجود شخص وزیربهداشت موجب شد که نگاه خوبی به سازمان غذا و دارو در بدنه دولت داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: امروز مفتخریم بگوییم، از جهت تامین دارو در بیمارستان‌ها، روند غیر معمولی نداریم و نگاه مردمی وزیر بهداشت موجب شده است که به این حوزه توجه ویژه‌ای به تامین دارو و تجهیزات پزشکی و غذای سالم کشور شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.