دندان‌های ۷۰۰هزار دانش‌آموز پایه ششمی عاری از پوسیدگی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی در خصوص طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار نفر دانش‌آموز پایه ششمی داریم که طی تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش و وزارت بهداشت بسته شد، تصمیم گرفتیم خدمات رایگان به این دانش‌آموزان ارائه شود. 

وی افزود: هم اکنون پیش شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان این مقطع در مدارس عاری شدن از پوسیدگی دندان است، این دانش‌آموزان پیش از ثبت‌نام باید با مراجعه به واحدهای بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت در سراسر کشور ابتدا پوسیدگی دندان‌های خود را مداوا کنند و بعد مجوز ثبت‌نام بگیرند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد:‌ این طرح از استان اردبیل آغاز شد و تاکنون 700 هزار نفر از دانش‌آموزان تحت معاینه قرار گرفته و دندان‌هایشان عاری از پوسیدگی است. 

به گزارش فارس رئیسی در پایان گفت: دانش‌آموزان پایه ششمی که می‌خواهند در پایه هفتم ثبت‌نام کنند و تحت بررسی‌های دندانپزشکی قرار نگرفته‌اند، تا سه ماه مهلت دارند تا به مراکز بهداشت مراجعه کرده و از این خدمات به صورت رایگان بهره‌مند شوند، دانش‌آموزان قبل از مراجعه به خانه‌های بهداشت لازم است از آموزش و پرورش معرفی‌نامه دریافت کنند. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.