دلایل عدم درج رتبه و درصد پاسخ‌های داوطلبان در کارنامه اولیه آزمون دکترای علوم پایه پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، موضوعی در خصوص عدم اعلام درصد و رتبه آزمون دکترای علوم پایه پزشکی مطرح شده است.

تعدادی از مخاطبان در بخشی از مطالبه خود عنوان کردند: متاسفانه در کارنامه اولیه آزمون دکترای علوم پایه پزشکی وزارت بهداشت، درصد و رتبه داوطلبان در کارنامه اولیه قید نمی‌شود. این امر سبب شبهه در ذهن بخش مهمی از داوطلبان گردیده که نکند اشخاص غیر لایق و پارتی دار وارد مرحله دوم مصاحبه و در نهایت قبولی در این آزمون می شوند. این مهم از این بابت اهمیت چندانی پیدا می کند که سوالات دستیاری پزشکی وزارت بهداشت در سالهای قبل لو رفته و اشخاص غیر مستحق وارد رشته های تخصصی شدند.

در همین راستا معاونت آموزشی وزارت بهداشت به درخواست مخاطبان پاسخ داد؛ متن این پاسخ به شرح زیر است: 

در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی با توجه به اینکه پذیرش براساس رتبه حاصله از مجموع نمرات کتبی و مصاحبه است و این دو مرحله کاملاً مجزا از هم برگزار می‌گردند، به منظور عدم تأثیرگذاری نمره کتبی بر بخش مصاحبه و به منظور عدم ایجاد شائبه در خصوص اینکه اساتید مصاحبه کننده ممکن است با توجه به اطلاع از رتبه بخش کتبی داوطلبان با سوگرایی نسبت به داوطلب در آزمون مصاحبه برخورد نمایند، رتبه و نمره داوطلب در مرحله اول اعلام نمی‌شود.

اعلام رتبه کتبی که عملا فاقد وجاهت قانونی برای قبولی نهایی است، ممکن است این سوء برداشت را در داوطلبان ایجاد کند که خود را با رتبه کتبی دیگران مقایسه و انتظار قبولی خارج از واقعیت برای خود داشته باشند که موجبات اعتراضات آتی را به وجود خواهد آورد.

با عنایت به موارد فوق، بدیهی است امسال نیز همانند سال‌های گذشته پس از اعلام نتایج نهایی، کارنامه علمی هر داوطلب که حاوی اطلاعات مراحل کتبی و مصاحبه می‌باشد در اختیار وی قرار می‌گیرد. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.