تحریم اهداف صادرات دارویی کشور را نشانه گرفته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهرداد علیمیان روز شنبه در نخستین نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته "ایران فارما" با انتقاد از محدودیت های داخلی برای صادرات دارو خاطرنشان کرد: میزان صادرات داروهای ایران در سال گذشته نسبت به سال ۹۶، کاهش داشت اما شرکت های دارویی تلاش می کنند حضور پررنگ خود را در بازار صادرات حفظ کنند.

رئیس کمیته صادرات سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران ادامه داد: صنعت دارویی ایران به رغم تمام شرایط تحریم، بازار صادرات خود را حفظ خواهد کرد و در این مسیر حمایت های داخلی نیز می تواند کمک کننده باشد.

محمدرضا زرگر زاده عضو هیات رئیسه سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی نیز در این نشست گفت: داروی ایران به رغم تمام شعارهای توخالی آمریکا، شدیدا تحریم است، به رغم وابستگی داروی ایران به بازار جهانی، صنعت دارو همچنان سرپا است و داروی مورد نیاز مردم را تامین می کند.

وی افزود: در اقلام کنترلی و مصرفی دارویی به شدت تحریم هستیم اما صنعت دارویی همچنان که در دوران دفاع مقدس، بهترین توسعه دارویی را داشت، همچنان در مسیر پیشرفت گام برمی دارد، طی چند سال اخیر و در شرایط تحریم، داروها بدون تغییر کیفی و قیمتی خاص در کل کشور قابل دسترس بوده است و اجازه نمی دهیم مردم در باب تامین سلامت و دارو دچار ناامیدی شوند.

مهرشاد کاظمی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در این نشست گفت: همزمان با پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته "ایران فارما"، چهارمین نمایشگاه کتاب های پزشکی و دارویی در محل مصلی تهران امام (ره) برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: سال گذشته دانشجویان با استفاده از یارانه ارشاد، ۱۹۶ میلیون تومان خرید کتاب های پزشکی و دارویی داشتند که امسال قصد داریم این یارانه را افزایش دهیم. سال گذشته سه باجه بانک شهر برای ارائه یارانه کتاب وجود داشت و امسال ۶ باجه به این منظور تعبیه شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: امسال مکاتباتی با هتل حرم امام (ره) شده تا دانشجویان شهرستان ها برای نمایشگاه کتاب در این هتل اسکان داده شوند و  با  مترو به محل نمایشگاه بیایند. اما دانشجویان برای بهره مندی از این امکانات حتما باید از طریق اپلیکیشن mpharma ، ثبت نام کنند. دانشجویان می توانند این اپلیکیشن را از سایت www.mpharma.ir ، گوگل پلی و اپ استور روی گوشی های خود نصب کنند.

کاظمی گفت: امسال یارانه کتاب پزشکی و دارویی برای دانشجویان مقطع دکترا ، ۳۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ۲۰۰ هزار تومان است.

وی به برگزاری سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور همزمان با  پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته "ایران فارما" اشاره کرد و افزود: تعداد نشریات و سایت های خبری سلامت زیاد است، برخی ها نیمه فعال هستند و ما از فعالان برای حضور در نمایشگاه دعوت کرده ایم.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین برای نخستین بار نمایشگاه چاپ و صنایع بسته بندی در پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته "ایران فارما" پیش بینی شده است؛ در استان تهران ۲۰۰ چاپخانه به طور تخصصی کار بسته بندی و تولید برچسب "لیبل" های پزشکی را انجام می دهند؛ امسال برای نمایشگاه چاپ، محدودیت جا داریم و هزار متر مربع به آنها اختصاص یافته است.

کاظمی در پایان تاکید کرد: فقط چاپخانه دارانی می توانند در نخستین نمایشگاه چاپ و صنایع بسته بندی شرکت کنند که دوره های آموزشی اداره ارشاد را گذرانده باشند.

به گزارش ایرنا پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته "ایران فارما" با شعار "تجلی رونق تولید در کشور" از دوم تا چهارم مهر در مصلی امام (ره) در فضایی به مساحت ۴۳ هزار متر مربع با حضور ۳۰ کشور خارجی از جمله استرالیا، کانادا، ایتالیا، سوئیس، هند و چین برگزار می شود. علاقمندان برای بازدید و بهره مندی از کارگاه ها و دیگر خدمات حتما باید از طریق اپلیکیشن mpharma ، ثبت نام کنند. این اپلیکیشن از سایت www.mpharma.ir ، گوگل پلی و اپ استور قابل دسترس است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.