پزشکان باید شرایط و روند درمانی بیمار را به همراهان توضیح دهند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی با بیان این مطلب افزود: بیماران و همراهان آنها هر مشکلی از جمله عدم پاسخگویی کادر درمان یا عدم رسیدگی به موقع  در بیمارستان های دولتی یا خصوصی دارند می توانند به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت که به صورت ۲۴ ساعته فعال است اعلام کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره بازدیدهای سرزده از بیمارستان ها که پیش از این وزیر بهداشت در مورد آن خبر داده بود نیز بیان کرد: بازدیدهای سرزده از بیمارستان های دولتی و خصوصی هر هفته انجام می شود. به طور مثال مشکلاتی درباره بیمارستان لقمان تهران منعکس شده بود که بازدید سرزده ای از این بیمارستان انجام و تذکرات لازم نیز ارائه شد. حتی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس بیمارستان لقمان هم درباره تکریم بیماران و همراهان آنها و تعیین تکلیف بیماران تذکر داده ایم.

وی افزود: البته بازدیدهای سرزده از بیمارستان های دولتی و خصوصی انجام شده و بازدیدهای آتی که به صورت سرزده انجام می شود، دیگر برای آشنایی نیست و برای پیگیری فرآیند درمان بیماران به بیمارستان ها سرکشی می کنیم، پس از بازدید و بررسی مشکلات، این موارد به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مربوطه و معاون درمان آن دانشگاه اطلاع داده می شود و تا برطرف شدن مشکل، موضوع را پیگیری می کنیم.

جان بابایی در پایان گفت: اگر مردم مشکلاتی در بیمارستان های خصوصی داشته باشند می توانند مستندات را به وزارت بهداشت ارائه کنند تا موضوع به صورت جدی رسیدگی شود. زیرا در صورت مستند بودن مشکلات بیماران، تیم های وزارت بهداشت می توانند موضوع را به صورت مستند رسیدگی کرده و پاسخ بدهند.

به گزارش ایرنا وزیر بهداشت نیز پیش از این گفته بود: به صورت هفتگی هم خودم و هم معاونان وزارت بهداشت از بیمارستان‌های کشور به صورت سرزده بازدید می کنیم و اگر در بیمارستان‌ها تخلف یا کاستی‌هایی مشاهده شود، بررسی و برخورد می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.