وزارت بهداشت در زمینه تولید داخل پیشرو است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سورنا ستاری روز شنبه در مراسم نخستین مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان سلامت افزود: ساختار کشور ما واردات چی است. از زمانی که نفت وارد سیستم اقتصاد شده، یاد گرفتیم نفت بفروشیم و جنس وارد کنیم که این ساختاری شکل گرفته محسوب می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: موارد زیادی وجود داشته که وقتی تولید دارویی در کشور به نتیجه می‌رسد، طرف خارجی قیمت دارو را کاهش می‌دهد و حتی می‌گوید رایگان می‌دهد. متاسفانه این افراد آدم این کار را هم در کشور دارند و این قدر صبر می‌کنند تا تولیدکننده داخلی نابود شود.

وی افزود: با وجود همه قوانین و ضوابط و شبکه‌هایی که شکل گرفته و البته برخی ساختارها که از تولید داخلی حمایت نمی‌کند، اتفاقات بزرگی در سال‌های اخیر در کشور افتاده است، شرکت‌های تولیدکننده نیازمند حمایت اجتماعی هستند که باید از بطن جامعه حاصل شود.

به گزارش ایرنا ستاری در پایان گفت: در حوزه غذا وابستگی‌های شدیدی به واردات داریم. شرکت‌های دانش بنیان که به حوزه غذا علاقه دارند وارد این زمینه شوند. زیرا غذا بسیار اساسی‌تر از امنیت دفاعی است. یعنی اگر نتوانیم در حوزه غذا خودکفا باشیم، اهمیتی ندارد که چه سلاحی داشته باشیم. حوزه غذا بسیار بکر است و معاونت علمی و فناوری هم حاضر است در این زمینه حمایت کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.