پزشکان با گردش مالی کمتر از ۳۲ میلیون تومان از مالیات معاف هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدرعلی عابدی اظهار کرد: ذکر مطالبی در فضای مجازی مبنی بر ورود کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تخلفات حوزه سلامت به خصوص سازمان غذا و دارو مطلبی غیر واقعی است زیرا همیشه کمیسیون بهداشت به عنوان یک نهاد نظارتی در مسائل مختلف حوزه سلامت نظارت دقیق و همیشگی را انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تازگی از بیمارستان‌های استان خراسان رضوی و برخی از شرکت‌های دارویی و همچنین مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی به صورت دوره‌ای بازدید و سرکشی انجام داده است و این بدین معنی نیست که کارخانه تولید کننده دارو یا تجهیزات پزشکی دچار تخلف خاصی شده است.

وی با اشاره به معافیت مالی پزشکان افزود: بودجه سال ۹۸ بر این اساس بسته شده است که کارمندان دولتی که ماهیانه کمتر از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان درآمد دارند مالیات به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد به همین دلیل پزشکانی که گردش آنها سالانه زیر ۳۲ میلیون تومان است بر اساس قانون بودجه سال ۹۸ معاف از پرداخت مالیات هستند.

عابدی گفت: اداره مالیات حساب‌های پزشکان را بازرسی نمی‌کند و اظهار نامه و گردش مالی آنها تحت نظر سازمان امور مالیاتی کشور جهت پرداخت مالیات است به همین منظور استفاده از دستگاه کارتخوان یا دریافت پول نقد از بیماران هیچ ارتباطی به افزایش یا کاهش پرداخت مالیات پزشکان ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اضافه کرد : کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باهدف دریافت کنندگان خدمت و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بازرسی‌ها دوره‌ای و روتین را از اینگونه مراکز انجام می‌دهد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.