دسترسی به سامانه تی‌تک باید در اختیار تمام ذینفعان قرار گیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اخیرا سعید نمکی از بروز تخلفاتی در سامانه تی‌تک خبر داد و اعلام کرد که کلید این راز سر به مهر در جیب یکی دو نفر بود و حتی روسای سازمان غذا و دارو هم اطلاعات این سامانه را در اختیار نداشتند.

وزیر بهداشت از تشکیل چندین پرونده تخلف در این حوزه و ارائه آن به مقامات قضایی خبر داد و گفت: سامانه تی‌تک زیرساختی با قابلیت‌های قابل توجه است که از این قابلیت‌ها به درستی استفاده نشده و کلیدش در اختیار بخش خصوصی بوده است. ما به این جمع‌بندی رسیدیم که به جای اینکه یک سامانه جدید ایجاد کنیم، همین سامانه تی‌تک را متحول کنیم؛ اولاً نقاط آسیب‌پذیر آن را برطرف کرده و نقاط قوتی را به آن بیفزاییم و در مرحله دوم از آنجایی که این سامانه اقدامی حاکمیتی است، نباید کلیدش در دست غیر حاکمیت باشد که این موضوع را هم پیگیری می‌کنیم و من قول می‌دهم که این اقدام را انجام دهم.

در همین خصوص عباس کبریایی‌زاده نایب رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در با اشاره به وضعیت سامانه تی‌تک، با بیان اینکه این سامانه قابلیت‌های خوبی دارد، گفت: دسترسی به سامانه تی‌تک باید در اختیار تمام ذینفعان قرار گیرد؛ به‌طوری که بخش‌هایی که مربوط به مردم می‌شود، مردم باید به آن‌ها دسترسی داشته باشند. بخش‌هایی که مربوط به صنایع هم می‌شود باید به آن دسترسی داشته باشند.

وی اظهار کرد: انتظارمان از وزیر بهداشت که واقعا در جهت شفاف‌سازی تلاش می‌کنند، این است که سامانه‌ای همچون سامانه تی‌تک را که می‌تواند کمک خوبی به شفاف‌سازی کند، کاربردی‌تر کنند.

به گزارش ایسنا نایب رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در پایان اضافه کرد: سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی هیچ دسترسی به سامانه تی‌تک ندارد، اعتقاد ما این است که اطلاعات سامانه تی‌تک باید کاملا عیان باشد و مردم و ذی‌نفعان نیز بتوانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.