درخواست کشورهای منطقه برای خرید دارو از ایران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، غلامحسین مهرعلیان، در دیدار وزیر دارایی کشور نیکاراگوئه با رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: داروهایی که در ایران تولید می‌کنیم دارای دو ویژگی مهم هستند. این داروها دارای کیفیت خوب و قیمت رقابتی هستند و همه روزه درخواست‌های بسیاری از کشورهای منطقه برای خرید دارو داریم.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ادامه داد: در حال حاضر در حوزه تولید داروهای بیماری‌های مزمن و غیرواگیر مانند داروهای قلبی و عروقی، فشار خون، کلیوی و... فعال و مستقل هستیم. همچنین در حوزه داروهای ضد سرطان نیز پیشرفت خوبی داشته‌ایم. ما تعهد و تضمین می‌دهیم داروهایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب و رقابتی به کشور نیکاراگوئه و کشورهای آمریکای لاتین صادر کنیم. 

در ادامه مهرداد علیان رئیس کمیته صادرات و عضو هیئت سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی اظهار کرد: در کشور ما بیش از ۱۰۰ کارخانه تولید دارو وجود دارد که واحدهای بایولوژیک نیز در آنها فعال است. ما ایده پایلوت را که قراردادی ۶ ماهه برای صادرات است قبول داریم و ایده خوبی می‌دانیم.

وی افزود: نکته مهم این است که باید در ابتدا کمیته‌ای کاری تشکیل شود و درخواست‌های کشور نیکاراگوئه، دریافت وجه، زمان‌بندی و سایر جزئیات در آن مشخص و ارئه شود. همچنین باید در این کمیته کاری نحوه قیمت‌گذاری و تبادلات مالی مشخص شود.

رئیس کمیته صادرات و عضو هیئت سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی یادآور شد: ۹۷ درصد از نیاز دارویی کشورمان را در داخل تولید می‌کنیم و ۳ درصدی که در داخل تولید نمی‌شوند یا داروهای جدید هستند که تنها چند ماه از از تولیدشان می‌گذرد و یا اینکه تولیدشان توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش مهر علیان در پایان گفت: داروهای بایولوژیک مانند داروهای بیماری ام اس مستقلا در ایران تولید می‌شوند، آمادگی داریم این داروها را نیز با کیفیت بالا و قیمت رقابتی عرضه کنیم. در حال حاضر این داروها به کشور روسیه نیز صادر می‌شوند و تعداد زیادی از بیماران مبتلا به ام اس در این کشور از داروهای تولید ما مصرف می‌کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.