تولید ۲ واکسن پنوموکوک و روتاویروس در ایران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا بیگلری درباره آخرین جزئیات ساخت دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس اظهار کرد: با تصوب مجلس شورای اسلامی و موافقت مقام معظم رهبری یک صد میلیون دلار برای تولید ۲ واکسن پنوموکوک و روتاویروس تخصیص پیدا کرد تا کودکان را در برابر بیماری‌ها واکسینه کنیم.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: این دو واکسن پس از طی فرایند سه تا پنج ساله ساخت در اختیار سیستم بهداشتی کشور قرار خواهد گرفت و با دستیابی به تکنولوژی ساخت این دو واکسن توان داخلی کشور برای تولید سایر واکسن‌ها بالا می‌رود.

وی افزود: واکسن پنوموکوک و روتاویروس دو واکسن گران قیمت در دنیا هستند، ساخت این واکسن‌ها در شرایط تحریم ازخروج ارز و وابستگی کشور برای واردات این واکسن‌ها و برخی موارد دیگر کم می‌کند.

بیگلری با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن اظهار کرد: تحریم‌ها شمشیری دو لبه هستند چرا که از طرفی مشکلات برای مردم به وجود می‌آورند اما از طرف دیگر فضایی ایجاد می‌کنند که بتوانیم با تکیه بر توان تولید داخل نیازمان را از سایر کشورها کم کنیم و بتوانیم مواد اولیه واکسن‌ها را به کمک دانشمندان جوان در داخل تولید کنیم.

رئیس انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: تولید دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس در انستیتو پاستور در اولویت قرار دارد، اکنون تولید این دو واکسن در خط اول قرار دارد اما تحقیقات برای تولید چند واکسن دیگر در حال انجام است که فعلا قصد اطلاع رسانی درباره آن‌ها را نداریم.

وی اظهار کرد: انستیتو پاستور قدمتی یک صد ساله دارد، این موسسه در طول ۱۰۰ سال گذشته خدمات ارزشمندی به مردم داده است  که مرجع مهمی در ورود ارگانیسم‌ها به کشور و تشخیص آن‌ها محسوب می‌شود و نقش خود را در جلوگیری از همه‌گیری‌ها ایفا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بیگلری در پایان اضافه کرد: انستیتو پاستور نه تنها در کشور بلکه در سطح بین المللی نقش مهمی در حوزه سلامت ایفا می‌کند، یکی از کارهای این موسسه تشخیص نمونه‌هاست و برخی از موارد تنها در انستیتو پاستور انجام می‌شود و هیچ مرکز دیگری توانایی تشخیص برخی ارگانیسم‌ها را ندارد، انستیتو پاستور یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین موسسه‌های واکسن سازی در کشور است و ایرانی‌ پیدا نمی‌کنید که مولکولی از تولیدات انستیتو پاستور در بدن او نباشد که این موجب افتخار کشور محسوب می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.