بیماران خاص و صعب‌العلاج بعد از اعمال تحریم‌ها با مشکل جدی کمبود دارو مواجه شده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی در مورد تناقض‌گویی مسئولان در رابطه با حوزه دارو که برخی معتقدند با کمبود شدید دارو مواجه شده‌ایم و برخی از آمادگی کشور برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی خبر می‌دهند، گفت: تناقض‌گویی در این خصوص وجود نداشته است، چرا که حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بسیار گسترده است. بخشی توسط دولت اداره شده و بخشی نیز در اختیار بخش خصوصی است که ما موظفیم فضا را برای فعالیت آنها فراهم کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: هم‌اکنون بسیاری از کارخانه‌های تولید دارو به اندازه‌ای توانمند هستند که با تولید داروی ام اس توانسته‌اند بازار داروی روسیه را در اختیار بگیرند، بنابراین ما به‌راحتی قادر به صادرات دارو و تجهیزات پزشکی هستیم.

وی افزود: البته ما در برخی حوزه‌ها با کمبود شدید دارو مواجه هستیم، کما اینکه بیماران خاص و صعب‌العلاج بعد از اعمال تحریم‌ها با مشکل جدی مواجه شده‌اند، همچنین نیاز به تامین تجهیزات های‌تک داریم و این امری طبیعی است، چرا که کشورهای پیشرفته نیز در برخی حوزه‌ها صادرات محور یا واردات محور هستند.

قربانی گفت: امروز 97 درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و حتی به کشورهای همسایه اعم از حاشیه دریای خزر، عراق و افغانستان هم دارو صادر می‌کنیم و با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌های تولید داروی بین‌المللی یا چند ملیتی به دلیل تحریم نمی‌توانند به ایران دارو صادر کنند، اما در کشور هیچ کمبود دارویی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان از مسئولان مربوطه خواست تا برای رفع نیاز بیماران خاص و صعب العلاج به داروهایی که در بازار کمیاب شده از شرکت‌های تولید دارو یا واردکنندگان دارو حمایت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.