یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت توسعه درمان سرپایی در برابر درمان بستری است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی اظهار کرد: سیاست اصلی وزارت بهداشت توسعه همه جانبه پیشگیری و بهداشت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت سراسر کشور است زیرا این موضوع از بروزبیماری‌های غیر واگیر در بین مردم جلوگیری می‌کند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: وزیر بهداشت توجه ویژه‌ای به موضوع پیشگیری و ارتقای سطح بهداشت مردم کشورمان دارد و در این زمینه بخشنامه‌هایی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت توسعه درمان سرپایی در بیمارستان‌های سراسر کشور در برابر درمان بستری مردم در مراکز درمانی است و این مسئله باعث کاهش هزینه‌های تحمیلی بر حوزه بهداشت و درمان کشور می‌شود.

حریرچی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت این است که تا حد امکان مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها برای بستری با رعایت کیفیت و استانداردهای لازم به خانه‌های خودشان منتقل شوند، بدون اینکه مشکلی برای مردم پیش بیاید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون کل وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت در تمام حوزه‌های درمان دنبال می‌شود اما با توجه به گستردگی کشور و محدوده‌ جغرافیایی به تعداد تخت‌های بیمارستانی جدید نیاز دارد که بر اساس سیاست‌های جدید توسعه پیدا می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.