در واردات و تهیه مواد اولیه خارجی دارو با مشکل روبرو هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی فرجی در خصوص کمبود دارو در کشور گفت: همواره در تامین برخی داروهای داخلی در کشور کمبود داشته ایم که در حال حاضر نیز وجود دارد، تعداد این کمبودها دارویی نسبت به گذشته افزایش نیافته است، افزود: با برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، این تعداد تحت کنترل است و خوشبختانه رد این زمینه مشکل جدی نداریم.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد: مشکل اصلی ما فقدان مواد اولیه خارجی است، به طور کلی منبع تولید داروها مواد اولیه داخلی و خارجی است که متاسفانه در حال حاضر بسیاری از کارخانه های تولید دارو در کشور به دلیل عدم داشتن مواد اولیه خارجی دچار مشکل هستند.

وی افزود: به دلیل عدم امکان انتقال ارز و اختلال در تبادلات بانکی، مدت ها است قادر به واردات مواد اولیه تولید دارو نیستیم و این موضوع نیز تولید برخی داروها را دچار مشکل و حتی متوقف کرده است، امیدواریم با اقدام بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو هرچه سریعتر  این مشکل رفع شود تا مشکل کمبود برخی داروها نیز رفع شود.

به گزارش مهر فرجی در پایان گفت: در حال حاضر ما به وزارت بهداشت به عنوان یک نهاد بین المللی پیشنهاد کمک در واردات مواد اولیه دارو را داده و در این زمینه اعلام آمادگی کرده ایم. آنها نیز در حال بررسی پیشنهاد ما هستند اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.