جراحی رایگان شکاف کام و لب برای بیش از ۴ هزار نفر در مناطق محروم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالجلیل کلانتر هرمزی اظهار کرد: چند سالی است  تیم "مرهم"  با هدف ارائه خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف به خصوص بیماری‌های شکاف لب و کام در کشور راه اندازی شده است و اعضای این تیم در مناطق محروم و کم برخوردار به صورت رایگان اقدام به انجام عمل‌های جراحی می‌کنند.

استاد گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: به دلیل مشکلات ساکنان مناطق محروم در زمینه رفت و آمد به تهران و مراکز استان‌ها برای انجام عمل‌های جراحی به ویژه در حوزه شکاف لب و کام تیم ما با حضور متخصصان رشته‌های مختلف از جمله پوست و زیبایی تشکیل شد و فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۸۷  آغاز کرد.
 
وی افزود: اولین سفر این تیم با هدف ویزیت رایگان مردم مناطق محروم به استان خوزستان انجام گرفت. در این سفر بیش از ۵۰۰ نفر به طور رایگان ویزیت و ۴۰ نفر تحت عمل جراحی شکاف لب و کام قرار گرفتند.

کلانتر هرمزی گفت: تا به امروز ۲۴ سفر به مناطق محروم و کم برخوردارتر داشته‌ایم و بالغ بر ۲۰ هزار ویزیت رایگان و بیش از یک هزار و ۸۰۰ عمل جراحی شکاف لب و کام انجام شده است، از ابتدای فعالیتمان تا کنون بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مناطق محروم و تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند. این تیم از هیچ نهاد دولتی و عمومی بودجه‌ای دریافت نمی‌کند و تمام هزینه‌ها به وسیله پزشکان عضو در گروه تامین می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان استاد گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ پزشک متخصص در این تیم عضو هستند و تمام این پزشکان به طور داوطلبانه در سفر به مناطق محروم حضور دارند.  بیش از ۴۵ جراح پلاستیک، ۱۰ پزشک طب فیزیکی و توان بخشی و بیش از ۵ پزشک عمومی و ۵ متخصص بیهوشی به همراه روانشناس بالینی و کارشناس پرستاری در این تیم مشغول به فعالیت هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.