تمام اعضای کمیسیون بهداشت مخالفت خود را با طرح افزایش ظرفیت پزشکی اعلام کردند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدحسین قربانی در خصوص آخرین وضعیت طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی اظهار داشت: پس از بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تمام اعضای کمیسیون بهداشت به جز یک نفر مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: آیین نامه داخلی مجلس این حق را به نمایندگان می‌دهد که اگر طرحی توانست بیش از 10 امضا کسب کند در صحن مجلس مطرح شود اما بعید است نمایندگان مجلس با این طرح موافقت کنند.

وی افزود: ابتدا باید زیرساخت‌های اجرای این طرح فراهم و سپس این مباحث مطرح شود. چاره رفع کمبود پزشک در مناطق محروم توسعه امکانات رفاهی و توزیع مناسب پزشکان است، درحال حاضر تعداد زیادی از پزشکان عمومی کشور از درآمد کافی برخوردار نیستند، این طرح زمینه مدرک گرایی را در رشته‌های پزشکی فراهم می‌کند.

به گزارش فارس محمد حسین فرهنگی، نماینده مجلس روز گذشته از مطرح شدن فوریت طرح ۲ برابر شدن افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی در کنکور ۹۸ در صحن علنی مجلس خبر داده بود.

به گفته وی، این طرح یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مطرح می‌شود و در صورتی که فوریت آن رای بیاورد برای بررسی به کمیسیون‌های مربوطه بهداشت و آموزش ارائه می‌شود. دلیل امضای طرح افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی خالی ماندن ظرفیت‌ها از یک سو و نیاز کشور از سوی دیگر است.

پایان پیام/

3 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.