پرونده الکترونیک سلامت فشار ناشی از افزایش هزینه‌ها را کم می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، منوچهر جمالی سوسفی گفت: اقدامات سازمان بیمه سلامت همچون اجرای نظام ارجاع الکترونیک و الکترونیکی کردن نسخ در راستای قوانین پنجم و ششم توسعه است و با اجرای قانون، بخش بزرگی از مشکلات درحوزه سلامت حل می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: وزارت بهداشت خوشبختانه در  راستای اجرای قوانین توسعه ای بحث پرونده الکترونیک سلامت را در دستور کار و پیگیری قرار داده است، از سوی دیگر سازمان بیمه سلامت هم درتعامل با وزارت بهداشت به وظایف ذاتی خود درجهت اجرای قانون عمل می کند؛ لذا اجرای قانون به حل مشکلاتی نظیرکمبود منابع نیز کمک می کند.

وی افزود: بدون شک اجرای صحیح پرونده الکترونیک سلامت فشار ناشی از افزایش هزینه ها را از سازمان های بیمه گر از جمله سازمان بیمه سلامت کم می کند، این درحالی است که درشرایط فعلی برخی اقدامات درمانی تکراری برای یک بیمار توسط چند پزشک، اعتبارات بسیاری را صرف می کند.


جمالی سوسفی گفت: اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاع بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی نیز در حل بسیاری از چالش ها درسیستم سلامت موثر است، بنابراین مهم ترین مسئله برای حوزه سلامت اجرای قانون در تمامی بخش ها و جلوگیری از سوء استفاده ها در این خصوص است؛ به طورحتم توان بیمه سلامت برای تحمل هزینه های درمانی میزان مشخصی دارد که بیش از آن به نفع این سازمان نخواهد بود.

به گزارش وب‌دا این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: بیمه سلامت برای جلوگیری از دوباره‌ کاری و اینکه منابع در محل مناسب خود هزینه شود باید نظارت‌هایش را افزایش دهد تا در نهایت خرید خدمات مناسبی صورت گیرد، ضمن اینکه بیمه سلامت با صرفه جویی درهزینه اعتبارات غیرضروری، باید داروهای مورد نیاز بیماران خاص را درشرایط آسان تری در دسترس این گروه قرار دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.