علیرغم کژاندیشی ها، پاسداری از سلامت مردم ادامه خواهد یافت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متن پیام تبریک مصطفی معین به شرح ذیل است:

روز پزشک" را که به نام نامی ابن سینا، طبیب و فیلسوف و حکیم بزرگ ایران و جهان نام نهاده اند، به جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی کشور تبریک و تهنیت می گویم. از دیدگاه قرآنی، این توفیق و افتخار به پزشکان اختصاص یافته است که پیوند دهنده اراده الهی با شفای بیماران باشند. همین رابطه معنوی است که قداست دانش طب، اعتماد به دم مسیحائی طبیب و اثر بخشی امر طبابت را از دیرباز تا این زمان به همراه داشته است.

"هر که را جامه ز عشقی چاک شد
او ز حرص و عیب کلی پاک شد

شاد باش ای عشق خوش سودای ما
ای طبیب جمله علتهای ما"

اطمینان دارم که علیرغم سوءتدبیر صدا و سیما و کژاندیشی برخی عناصر غیر مسئول و نا آگاه در جهت سلب اعتماد عمومی از جامعه پزشکی، همین انگیزه های عاشقانه و تعهد الهی برای خدمت به انسان های دردمند و پاسداری از سلامت مردم ادامه خواهد یافت. در همه کشورها، اعتماد مردم مهمترین پشتوانه نظام سلامت بوده و بی اعتمادی آنها نیز بیشترین آسیب را به سلامت عمومی وارد کرده و می کند، واقعیتی که در توان درک و تشخیص افراد ناآگاه نیست.

استحضار دارید و سوگند خورده ایم که بر پایه اصول اخلاق پزشکی، منافع و حقوق بیماران و سلامت جامعه را در همه شرایط مقدم بداریم، با دردمندان و بی پناهان همدلی کنیم، با تکریم و احترام به بیماران عزت نفس ایشان را بالا ببریم، با آنان صداقت و شفقت داشته و دفاع از حق سلامت و برخورداری از جامعه سالم برای آحاد شهروندان را از جمله مسئولیت های خود بدانیم. امیدوارم در این مسیر خوش فرجام، با حفظ انسجام، نشاط و مشارکت مدنی بتوانیم به رسالت های انسانی اجتماعی و اخلاقی خود ادامه دهیم. دست خدا باشما و قدرشناسی و دعای مردم بدرقه راهتان باشد.

دکتر مصطفی معین
رئیس شورایعالی نظام پزشکی
رئیس انجمن ایرانی اخلاق در علم و فناوری

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.