مراقب باشیم افزایش ظرفیت پزشکی کیفیت آموزش را زیر سوال نبرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید حسن حسینی شاهرودی با بیان اینکه ۲ برابر شدن پذیرش دانشجویان پزشکی ۲ جنبه دارد، اظهار داشت: از یک سو کشور ما نیاز به پزشک دارد و ما هنوز به استانداردهای جهانی نزدیک نشده‌ایم و باید از این رو ظرفیت دانشگاه ها در پذیرش دانشجو را بالا برد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از سوی دیگر بیشتر شدن ظرفیت دانشگاه ها در رشته های تخصصی مانند پزشکی شرایط بسیار ویژه و خاصی دارد و باید امکانات در دانشگاه ها و بیمارستان ها فراهم شود.

وی با اشاره به افزایش پذیرش دانشجو در برخی از دانشگاه ها پس از انقلاب اسلامی، یادآور شد: فراوانی دانشجو در حوزه های مختلف آسیب های زیادی به ما رساند اما این آسیب ها در حوزه پزشکی قابل جبران نیست چون با جان انسان ها سر و کار دارد.

به گزارش ایرنا در طرح دو فوریتی که به امضای ۸۶ نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده است، ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی از سال تحصیلی جاری به بعد به میزان ۲ برابر افزایش می یابد. قرار است این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود.

این طرح مخالفان بسیاری دارد و از زمان مطرح شدن تاکنون بسیاری از دانشجویان و مسئولان در حوزه وزارت بهداشت به آن اعتراض کرده اند. به گفته معاون آموزشی وزیر بهداشت، در ۱۰ سال گذشته، ۷۵ درصد در رشته پزشکی، ۲۷ درصد در رشته دندان پزشکی، ۴۹ درصد در بخش داروسازی، ۱۳۷ درصد در رشته پرستاری و ۱۴ درصد در رشته مامایی، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو داشته‌ایم.

چندی پیش نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن مخالفت صریح با این طرح اعلام کرد که پس از دانش آموختگی این گروه بار سنگینی بر دوش نظام سلامت سنگینی کرده و برای نظام سیاسی و اجتماعی کشور مشکل آفرین خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.