طرح جدیدی برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ایجاد کرده‌ایم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در حاشیه مراسم روز پزشک در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های این وزارت بهداشت برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم اظهار کرد: در این زمینه طرحی آماده شده و آخرین مراحل تدوین آن در حال انجام است و به دنبال ایجاد انگیزه برای ماندگاری پزشکان در نقاط محروم هستیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: پزشک را نمی‌توان فقط با طرح نیروی انسانی در نقاط محروم و کمتر توسعه‌یافته نگه‌داشت و باید برای حضور بخش خصوصی در نقاط محروم، انگیزه اقتصادی نیز ایجاد کنیم. جزئیات این طرح دو هفته آینده اعلام می‌شود.

وی درباره برنامه وزارت بهداشت برای تخت‌های بیمارستانی نیز اظهار کرد: ضریب اشغال مناسبی را به صورت تضمینی خریداری می‌کنیم و حداقل بین دو تا سه سال پزشک و پرستار با هزینه دولت برای بخش خصوصی تامین کنیم.

به گزارش ایسنا نمکی در پایان با اشاره به راه دشوار پیش رو برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر گفت: همان‌طور که در پویش ملی کنترل فشار خون از پزشکان کمک گرفتیم، در کنترل دیابت و طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت، کنترل برخی از بیماری‌های واگیر مثل سالک و بیماری‌های مشترک انسان و دام از کمک‌های کادر پزشکی و پیراپزشکی استفاده خواهیم کرد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.