نگاهی دوباره به جایگاه رفیع خدمات پزشکی و ویژگی‌های منحصر به فرد آن داشته باشیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی روز جمعه در یادداشتی به مناسبت روز پزشک نوشت: در فرهنگ ارزشمند و غنی اسلامی، علم پزشکی از چنان جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که هر کس به انسانی حیات بخشد، مانند این است که به همه مردم حیات بخشیده است.

این آیین بالنده در همنشینی با تعالیم الهی، اندیشمندانی را به منصه ظهور رسانده که روشنای علم و فکرت‌شان در آسمان علوم بشری راهگشا بوده و نام‌های پر آوازه آنها بر پیشانی شکوه و افتخار این دیار کهن می‌درخشد.

انسان سالم، شرط مقدماتی توسعه و زمینه‌ساز بالندگی کشور در تمامی حوزه‌هاست. پروردگار متعال را سپاس می‌گوییم که در نیل به سیاست‌های کلان سلامت و ممارست همه جانبه دولت و حمایت موثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، توجه ویژه کشور به سلامت آحاد جامعه را شاهد هستیم.

انتخاب با مسمای زادروز شخصیت بی‌نظیری چون ابوعلی سینا تحت عنوان روز پزشک و دانشمند بی‌همتا، زکریای رازی به نام روز داروساز، فرصتی فراهم می‌سازد تا با اشاره به جامعیت علمی، نوآوری و سکنات اخلاقی این برجستگان ذوالفنون، ضمن ارج نهادن بر تلاش ارزشمند این جامعه فرهیخته و تجلیل از خدمات حیات‌بخش آنان که از مصادیق آیه کریمه «و من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا» است، نگاهی دوباره به جایگاه رفیع خدمات پزشکی و ویژگی‌های منحصر به فرد آن داشته باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.