جامعه پزشکی تحت هجمه‌های غیرکارشناسی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا ظفر قندی عصر جمعه در مراسم بزرگداشت روز پزشک ضمن تبریک این روز با بیان اینکه روز پزشک به نام روز حکیم ابوعلی سینا برای ما مایه افتخار است، اظهار داشت: این نشان‌دهنده هویت در عرصه پزشکی است که برای حرفه ما یک سابقه قدیمی را ایجاد می‌کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: هر جامعه‌ای بر دو ستون سلامت و امنیت استوار است، باید قدر این دو را دانست چون هر کدام که متزلزل شود جامعه دچار مشکل می‌شود، باید قدر متولیان حوزه سلامت را بدانیم چون وظیفه تامین سلامت به عهده جامعه پزشکی است.

وی افزود: ما سعی می‌کنیم از این ثروت حراست کنیم و نگذاریم این سرمایه آسیب ببیند، از تمامی پزشکانی که در دوردست ترین نقاط کشور به بیماران خدمات ارائه می دهند تقدیر می‌شود چون اکنون همکاران پزشک در تمام نقاط کشور حضور چشمگیر دارند، پزشکان در تمام بحران‌ها حضور داشته و جایگاه خوبی دارند و همیشه پیشقدم هستند و با شعار اینکه در کنار مردم باشند همیشه حضوری چشمگیر دارند که نمونه بارز آن در جریان سیل اخیر در کشور است.

ظفرقندی گفت: پزشکان در حوزه اعتماد مردمی در سطوح بالایی هستند و نباید به آنان آسیب وارد کرد که البته برخی مواقع جهت دار به این سرمایه آسیب می‌زنند و با جوسازی خاصی این اقدامات علیه پزشکان صورت می گیرد، به عنوان مثال در صدا و سیما یک نفر مناظره دارد و راجع به ظرفیت‌های پزشکی صحبت می‌کند بدون اینکه اطلاعاتی از جامعه پزشکی داشته باشد آنگاه در مجلس موضوع هم مطرح و به دنبال اجرای آن هستند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی یادآور شد: در سال ٨٨ حدود ٢٢ هزار دانشجوی پزشکی داشتیم و اکنون ۴٨ هزار پزشک در دانشگاه‌های دولتی داریم، تعداد دانشجویان پزشکی در این سال‌ها افزایش چشمگیری داشته است اما معتقدم اگر کمیت بی محابا و بدون زیرساخت ها افزایش یابد قطعا کیفیت ها کاهش می یابد. 

وی اظهار داشت: باید کارشناسی تر و به دور از جوسازی مسایل را پیش ببریم چون اکنون جامعه پزشکی تحت هجمه های غیرکارشناسی است که این مهم ضربه جدی به جامعه وارد خواهد کرد، اگر حرمت ها شکست و هجوم همه جانبه ایجاد شد سرمایه اصلی که جامعه پزشکی است ضربه وارد می شود و به مسأله سلامت هم زیان وارد می‌شود.

به گزارش ایرنا ظفرقندی در پایان تاکید کرد: نباید با این تخریب‌ها همه جامعه پزشکی را زیر سوال ببریم ، سعی می‌کنیم اخلاق پزشکی را رعایت کنیم و جامعه پزشکی می‌تواند خودشان مشکلات را حل کنند البته جامعه پزشکی خالی از مشکلات نیست، باید ستون سلامت را آباد و سربلند برای کشور نگهداریم.

در این مراسم که سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی و جمع زیادی از پزشکان حضور داشتند، از ٣٠ نفر از پزشکان تجلیل شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.