طرح تحول نظام سلامت دچار ورشکستگی نشده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان وقانون (پالنا)، محمد جهانگیری با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: اجرای این طرح یک الزام قانونی بود و باید خیلی زودتر در حوزه سلامت کشور اجرا می‌شد، یکی از اهداف اصلی طرح تحول نظام سلامت کاهش پرداختی از جیب مردم هنگام بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بوده  که خوشبختانه به خوبی این امر محقق شده است.

وی افزود: در دوران قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی حداقل ۳۷ درصد از هزینه‌ها را خودشان پرداخت می‌کردند، اما امروزه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حدود ۱۰ درصد از هزینه‌ها به وسیله مردم پرداخت می‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: معتقدم که طرح تحول نظام سلامت دچار ورشکستگی نشده است و پس از اجرای این طرح برخی از خدمات بهداشتی و درمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته و میزان دسترسی مردم به مراکز درمانی و خدمات حوزه سلامت افزایش پیدا کرده است.

جهانگیری گفت: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت فرانشیز واقعی تر پرداخت می‌شود و با اینکه هزینه‌های حوزه سلامت پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت افزایش پیدا کرده است اما باید این کار با اختصاص بودجه استمرار پیدا کند تا حوزه بهداشت و درمان سلامت کشور به دوران قبل از طرح تحول نظام سلامت بر نگردد.

وی اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت شکست نخورده است بلکه نیازمند برخی بازسازی‌هاست، برخی از افراد تمایل زیادی به این دارند که طرح تحول را شکست خورده جلوه دهند و اعلام می‌کنم که اجرای طرح تحول نظام سلامت به نوعی عمل به قانون محسوب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در پایان اضافه کرد: اگر معتقدیم که دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی باید افزایش پیدا کند و فرانشیز خدمات به درستی پرداخت شود باید بودجه مناسب را به طرح تحول نظام سلامت اختصاص دهیم تا کارها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح خوب به مردم ارائه شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.