نبود پزشک متخصص در مناطق محروم حاصل سوءمدیریت در توزیع منابع انسانی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباسعلی پوربافرانی گفت: جامعه پزشکی نیازمند حمایت و توجه است، چرا که نخبگانی هستند که در لباس پزشکی در جهت تامین سلامت عمومی گام برمی‌دارند.

نماینده مردم نایین، خور، بیابانک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این توجه هم باید از سوی جامعه و هم مسئولان مربوطه لحاظ شود، چرا که ایجاد ناامیدی در بین قشری که خدماتشان مرتبط با سلامت مردم است، تبعاتی را به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: هم‌اکنون موضوع فرار مالیاتی پزشکان که مطرح شده نباید به کل جامعه پزشکی تعمیم داده شود، همچنین در خصوص خطای پزشکی ممکن است با برخی پزشکان برخورد شده و حتی منجر به صدور حکم نیز شده باشد، اما نباید خطای آنها به حساب جامعه پزشکی گذاشته شود.

وی افزود: جایگاه پزشکان در حوزه آموزشی نیز باید به طور ویژه دیده شود و نباید با تغییر کوریکولوم‌ها یا ظرفیت‌های پزشکی به جایگاه این قشر لطمه وارد شود، چرا که افزایش ظرفیت‌های پزشکی دستخوش برخی اظهارنظرها قرار می‌گیرد.

پوربافرانی گفت: آنچه مسلم است حقوق جامعه پزشکی با حقوق مردم آمیخته است، بنابراین افزایش ظرفیت‌ها نباید بدون تدبیر صورت بگیرد، چرا که  سطحی‌نگری در این بخش، فعالیت‌های حوزه پزشکی را فشل کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: گاه سوءمدیریت در حوزه توزیع منابع انسانی مشکلاتی را ایجاد می‌کند، چرا که اگر قرار باشد تمام پزشکان در مراکز استان‌ها فعالیت کنند، مردم مناطق محروم را از حضور پزشکان متخصص و بهره‌مندی از امکانات پزشکی محروم می‌کند، بنابراین باید با مدیریت صحیح منابع انسانی به گونه‌ای اقدام شود که هم حقوق مردم تضییع نشود و هم حقوق جامعه پزشکی حفظ شود.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.