نگاه حمایتی به بیماران خاص از اولویت‌های بیمه سلامت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد هاشمی درباره حمایت بیمه سلامت از بیماران خاص افزود: ذات بیمه‌های درمانی حمایت از بیماران در مواقع دردمندی است و بیماران خاص در این شرایط جایگاه ویژه‌ای دارند. اگر بازه‌های زمانی مختلف را بررسی کنید مشاهده می‌شود که حمایت از این بیماران در سال‌های اخیر به مراتب بهتر شده است و ۵ بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: بیماران خاص به علت شرایط بیماری باید تحت درمان و حمایت‌های ویژه باشند تا به زندگی خود ادامه بدهند. سازمان بیمه سلامت نیز بر اساس اصل بنیادین خود که حمایت از بیماران در هنگام بیماری است، این اقدام را انجام می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۴ هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند و سالانه بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه می‌شود و هیچ تغییری در بسته‌های ارائه خدمت به بیماران خاص ایجاد نشده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت هاشمی در پایان درباره مشکلات بیماران مبتلا به سرطان برای انجام رادیوتراپی نیز بیان کرد: بیماران مبتلا به سرطان باید قبل از مراجعه به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای برخی از خدمات پرتودرمانی مطمئن شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.