الکترونیکی شدن حواله داروهای پیوند عضو
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهناز شیخ شعاعی با اشاره به اینکه حدود 14 هزار بیمار پیوند شده در محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال دریافت خدمات درمانی هستند، گفت: روزانه تعداد زیادی از این بیماران که تازه پیوند شده‌اند، برای دریافت حواله داروهای پیوند و یا تمدید حواله‌های قبلی به ستاد معاونت درمان مراجعه می‌کنند که مشکلات متعددی از جمله نیاز به مراجعه مکرر بیماران را بوجود آورده بود.

رئیس اداره امور بیماری‌های خاص و پیوند معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اداره امور بیماری‌ها و پیوند معاونت درمان دانشگاه برای افزایش دسترسی و تسهیل امور برای این بیماران، با پیگیری و هماهنگی با معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و دانشگاه از 13 مردادماه 98 با دریافت دسترسی به سامانه غذا و دارو، کلیه حواله داروهای بیماران مذکور را به صورت الکترونیک صادر می‌کند.

وی افزود: با الکترونیکی شدن این فرایند، بیماران پس از انجام پیوند با اولین مراجعه به معاونت درمان و ثبت اطلاعات در سامانه مرتبط به داروخانه‌ها و سازمان غذا و دارو (سامانه HIX) به نشانی https://scm.fda.gov.ir/default  تا پایان عمر می‌توانند با نسخه پزشک به داروخانه مراجعه و داروی خود را دریافت کنند.

شیخ شعاعی گفت: این اقدام تاثیر بسزایی در صرفه جویی وقت بیماران، پرسنل، رضایتمندی بیشتر بیماران و همچنین عدم نیاز به مراجعه مکرر به ستاد معاونت دارد، علاوه بر الکترونیکی شدن صدور و تمدید حواله‌ها، بیماران از امکان انتخاب نزدیکترین داروخانه برای دریافت سهمیه داروهای مورد نیاز خود از وزارت بهداشت برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: ارایه خدمت مشابه برای سایر بیماران خاص از جمله داروی بیماران MS نیز در حال پیگیری و انجام است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.