تمامی مراکز خدمات جامع سلامت به سامانه پرونده الکترونیک سلامت متصل شده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی اصغر انصاری در نشست استقرار نسخه پیچی در مراکز منتخب سلامت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخشی از فرایندهای اصلی  از جمله رسیدگی به اسناد به روش الکترونیکی در بخش دولتی، استحقاق سنجی و رفع همپوشانی در مراکز سلامت دولتی و مرحله نخست برنامه نظام ارجاع و تسری به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجرایی شده است.

معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ادامه داد: نسخه نویسی و نسخه پیچی از برنامه های مهم در راستای اجرای برنامه نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت است.
وی خاطر نشان کرد: قرار است با حضور در تمامی مناطق کشور ضمن ارائه برنامه ها و آموزش های لازم، نسبت به بررسی سامانه های اجرای این برنامه در مطب ها و داروخانه ها اقدام  شود، برنامه های نسخه پیچی علاوه بر داروخانه ها، به تدریج، مراکز پاراکلینیکی همچون آزمایشگاه ها و مراکز تصوبر برداری را نیز در بر می گیرد.

وی افزود: در سال ۹۸ اتصال مراکز دولتی به پرونده الکترونیک، رونمایی از نمایشگر پرونده الکترونیک سلامت و اجرای برنامه های نسخه نویسی و نسخه پیچی در دستور کار قرار گرفته است، تا کنون دو برنامه نخست با موفقیت به اجرا در آمده است و برای اجرای برنامه های نسخه نویسی و نسخه پیچی در مرحله نخست هشت دانشگاه پیشرو از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتخاب شده اند.

به گزارش وب‌دا انصاری در پایان گفت: پس از اجرای اقدامات مقدماتی و زیر ساختی در هشت دانشگاه پیشرو، برنامه های نسخه نویسی و نسخه پیچی در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

نشست استقرار نسخه پیچی در مراکز منتخب سلامت به منظور بررسی فرایند نسخه نویسی و نسخه پیچی با حضور نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی و سازمان های بیمه گر به صورت ویدئو کنفرانس در استان خراسان رضوی برگزار شد، در این نشست ضمن تشریح برنامه های پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع، سامانه های نسخه پیچی و نسخه نویسی مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.