فضای مجلس برای طرح موضوع دوفوریتی افزایش ظرفیت پزشکی مثبت نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اکبر زنجبرزاده درباره طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی که به امضای ۸۶ نماینده رسیده بود، اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت، معاونان وزارت بهداشت، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و نمایندگان امضاکننده طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی برگزار شد.

وی افزود: طرح افزایش ظرفیت پزشکی در مجلس به طور موقت مسکوت ماند و مقرر شده است تا نمایندگان امضاکننده طرح، اعضای کمیسیون بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت این طرح را از مسیر وزارت بهداشت دنبال کنند، طرح فعلا تا بررسی های کارشناسی در مجلس دنبال نمی شوند و اگر نمایندگان امضاکننده طرح پس از بحث و بررسی به جمع بندی نهایی برسند، این موضوع دیگر به طور کلی در مجلس مطرح نخواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: مباحث کارشناسی بین نمایندگان امضاکننده طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی و مسئولان وزارت بهداشت به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد و اگر آنها قانع نشوند حق طرح موضوع در مجلس را دارند.

رنجبرزاده گفت: البته فضای مجلس برای مطرح کردن طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی مثبت نیست چرا که زیرساخت‌های پزشکی شرایط لازم را ندارند و با تصویب این طرح کیفیت آموزش پزشکی کشور کاهش پیدا می‌کند و جایگاه برجسته پزشکی ایران در منطقه خدشه‌دار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ۸۶ نماینده مجلس طرح دو فوریت افزایش ظرفیت پزشکی را امضا کرده بودند و قرار بود این طرح امروز به صحن علنی مجلس برود، وزارت بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت با تصویب این طرح مخالف بودند چرا که تصویب آن، عواقبی چون کاهش افت کیفیت آموزش پزشکی و به خطر  افتادن سلامت مردم را به دنبال خواهد داشت.

امروز وزیر بهداشت در جمع فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: در تصویب طرح افزایش دوبرابری پذیرش رشته پزشکی باید توجه کنیم که کشورهای پیشرفته، پزشک عمومی مازاد بر نیاز کشور را جذب نمی کنند بلکه نخبگان رشته های تخصصی را جذب می کنند و وظیفه بنده است که هشدار دهم اگر این طرح تصویب شود، یک خطای استراتژیک داشته ایم و در آینده باید پاسخگو باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.