۹۰ درصد مراجعه به مراکز درمانی برای دریافت خدمات سرپایی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان‌بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های خیرساز در حال ساخت «اطفال حکیم» و «مهدی کلینیک تهران» افزود: مردم بیشتر مشکل دسترسی به خدمات سرپایی دارند، بنابراین بیمارستان‌ها باید تلاش کنند کلینیک‌ها و درمانگاه‌های خود را فعال نگه دارند.

وی گفت: خوشبختانه کشور در زمینه ساخت تجهیزات به خودکفایی خوبی رسیده است. به عنوان مثال تقریبا تمامی تجهیزات اتاق عمل، دستگاه دیالیز و رادیولوژی دیجیتال در داخل کشور ساخته می شود و امیدواریم خط تولید ام ار ای و سی تی اسکن هم در کشور راه اندازی شود تا از نظر تجهیزات پزشکی، به دیگر کشورها وابسته نباشیم.

معاون درمان وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که بیمارستان خیرساز اطفال حکیم در آینده بتواند به عنوان یک مرکز جامع در زمینه پیوند شناخته شود و دارای بانک اهدای عضو شود.

به گزارش ایرنا جان‌بابایی، قرار گرفتن بیمارستان اطفال حکیم در جنوب شهر تهران به عنوان یکی از محروم ترین نقاط کشور را مهم دانست و گفت: شاخص تخت به جمعیت در بعضی از نقاط جنوب تهران کمتر از نیم است و راه اندازی این مرکز می تواند به بهبود وضعیت درمانی در این منطقه کمک کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.