در زمینه صادرات دارو توفیقات خوبی داشتیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و بخشنامه وزارت بهداشت، پزشکان نباید دارویی خارج از فهرست دارویی کشور تجویز کنند، گفت: تجویز داروهای خارج از فهرست تخلف است.97 تا 98 درصد داروی مورد نیاز تولید داخل است.

وی افزود: 97 تا 98 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تامین می‌شود، داروهایی که مشابه داخلی دارند نباید وارد شوند البته داروهایی وارداتی با تایید وزارت بهداشت وارد کشور می‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخل، ادامه داد: جلوگیری از ورود داروهایی که مشابه داخلی دارند در راستای سیاست‌های کشور یعنی حمایت از تولید ملی، بخشنامه‌های وزارت بهداشت و مصوبه قانون برنامه ششم است که باید داروی ژنریک استفاده شود.

شهریاری گفت: به سمت صادرات دارو در حرکت هستیم و در این زمینه توفیقات خوبی داشتیم، البته در این زمینه در ابتدای راه هستیم و باید در وهله اول نیاز داخلی را به طور کامل برطرف کنیم و سپس به صادرات بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: برای بهبود وضعیت تولید و صادرات دارو باید به گونه‌ای در راستای تولید دارو گام برداریم و تلاش کنیم که از نظر اثربخشی بتوانند با داروهای برند خارجی رقابت کنند و هر اندازه که در این زمینه توفیق بیشتری داشته باشیم به همان اندازه صادرات دارو رونق می‌یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.