از نظر دارو در وضعیت بسیار ایده‌آلی قرار داریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرامرز اختراعی در چهل و یکمین همایش روز دارو سازی اظهار داشت: در زمان زرگر وزیر بهداشت، صنعت داروسازی از نظام برده پروری نجات داده شد.

رئیس سندیکای تولید مواد دارویی کشور ادامه داد: ۹۷ درصد داروها در کشور تولید می شود، برخی از روی جهل و برخی از روی تعصب روی واردات دارو تلاش می کنند این آمار را زیر سوال ببرند، در قبل از انقلاب صنعت دارو بی کشور صد درصد وابسته بود، متاسفانه بسیاری از بیماران در مراجعه به داروخانه ها و بیمارستانها اصرار دارند دارو را با برند تهیه و مصرف کنند.

وی یادآور شد: در سال ۶۸ سرانه مصرف دارو ۱۳.۶ دلار بود اما اکنون به بیش از ۶۲ دلار رسیده است، انحرافی وجود دارد که از ۲۰ تا ۱۲ سال رخ داده است که آن روی آوردن به داروهای برند خارجی است.

اختراعی گفت: در حوزه بسته بندی دارو به صورت صد در صد مستقل شده ایم و در حوزه تولید مواد موثر دارویی نیز اکنون  به ۶۷ درصد نیازهای کشور  دست پیدا کرده ایم، اکنون در شرایط بسیار ایده آل در حوزه دارو قرار داریم.

به گزارش فارس رئیس سندیکای تولید مواد دارویی کشور در پایان با تاکید بر فرهنگ سازی در جهت مصرف دارو های تولید داخل، بیان داشت: بزرگترین ضربه به داروهای خارجی تغییر فرهنگ مصرف دارو در کشور است، ۱۲۰ کارخانه تولید کننده دارو و ۵۵ کارخانه تولید کننده مواد موثر دارو در کشور فعالیت می‌کنند و کوچکترین تفاوتی بین داروهای ژنریک و برند وجود ندارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.