مخالف تخصیص ارز دولتی به صنعت دارو هستم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمود نجفی عرب با بیان اینکه هیچ کشوری را نمی‌توان پیدا کرد که تمام داروهای مورد نیاز خود را تولید کند گفت: انحصار تولید برخی از داروها در جهان در اختیار یک یا دو کمپانی است و تولید برخی داروها نیازمند تکنولوژی خاصی است که در کشور ما وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران ادامه داد: در کشور ایران یا دیگر کشورها تولید 100 درصدی داروها ممکن نیست، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داروهایی در کشور تولید می‌شوند که از جهت قیمت سهم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد به همین دلیل اعلام می‌شود که ارزبری ۳ درصد داروی وارداتی زیاد است.

وی افزود: با تخصیص ارز دولتی به حوزه دارو مخالفم، در حوزه تولید ارز دولتی فقط به بخشی از مواد اولیه و هزینه‌های جانبی اختصاص یافته است. در بخش صنعت و واردات، اتحادیه‌ها و سندیکاهایشان اجماعاً معتقدند که ارز ۴۲۰۰ تومانی از این سیستم حذف شوند و مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ را با ارز ازاد را در مسیر بیمه‌ها هزینه کنیم که نهایتا مردم با افزایش قیمت دارو مواجه نشوند به این دلیل اینکه اختصاص ارز دولتی به دارو منطقی نیست.

نجفی‌عرب گفت: در همین چندماه اخیر فضای کسب و کار در حوزه دارویی کشور دچار تنش‌های متعدد شده است، صدور روزانه بخشنامه‌ها ما را با چالش مواجه کرده است، عمده مسئله در حوزه کسب و کار کشور این است که قوانین زیادی داریم ولی مسؤولین به آن توجه‌ نمی‌کنند، مثلا قانون رفع موانع تولید و قانون محیط کسب و کار را داریم که اجرایی نشده است.

به گزارش فارس رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران در پایان در خصوص نامه اخیر رئیس کل بانک مرکزی به رئیس جمهور توضیح داد: محتویات این نامه کاملا غلط بود و وی باید در خصوص چالش به وجود آمده اخیر توضیح دهید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.