سهم وزارت بهداشت از قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت کامل تحقق پیدا نکرده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد خدابخشی در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: معاون مالی و معاون امور مجلس وزارت بهداشت در این جلسه حضور یافته و در خصوص سهم این وزارتخانه از قانون هدفمندی یارانه‌ها مباحثی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: براساس قانون باید ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات حاصل از هدفمندی یارانه‌ها سهم وزارت بهداشت می شد که تنها یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان، یعنی ۴۷ درصد از این اعتبار تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از قانون هدفمندی یارانه‌ها، به صورت کامل تحقق پیدا نکرده، مجلس با تصویب منابع مالی مناسب برای وزارت بهداشت، از این وزارتخانه به خوبی حمایت می‌کند، بنابراین سیاست‌گذاری‌ها باید به گونه ای باشد که رشته های علوم پزشکی افزایش پیدا کند تا کمبود پزشک در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم رفع شود.

خدابخشی گفت: در جلسه امروز گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۷ و ۵ ماه نخست سال ۹۸ ارائه شد، در این گزارش اطلاعاتی در باره نحوه تخصیص اعتبارات مربوط به یک درصد عوارض مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و اعتبارت هدفمندی یارانه ها به سمع و نظر نمایندگان رسید.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس درباره عملکرد وزارت بهداشت داشتند، اضافه کرد: مطالبات کارکنان وزارت بهداشت، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، نبود یا کمبود پزشک متخصص از جمله مسائل مورد تاکید نمایندگان بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نمایندگان باید برای جذب پزشک متخصص رایزنی‌های بسیاری انجام دهند تا پزشک متخصص به منطقه کمتر توسعه یافته تخصیص پیدا کند، برای حل این مشکل باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب ظرفیت‌ رشته‌های علوم پزشکی به ویژه دستیاری افزایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا خدابخشی در پایان اضافه کرد: بهداشت و درمان یکی از وظایف حاکمیتی است و رویکرد کمیسیون برنامه و بودجه نیز همراهی با این وزارتخانه است، اختصاص کامل سهم وزارت بهداشت از قانون هدفمندی یارانه ها، باعث افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی و پزشکان متخصص می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.