براساس کنوانسیون‌های بین المللی تحریم‌ها نباید به کارهای بشردوستانه آسیب برساند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی اصغر پیوندی افزود: سه فروند بالگرد جدید با اعتبار حدود ۱۷ میلیون یورو به ناوگان امدادهوایی این جمعیت اضافه می شود که در زمان حاضر منابع لازم برای خرید آن تامین شده است.

رئیس جمعیت هلال احم ایران ادامه داد: این جمعیت در سال های گذشته با وارد کردن خودرو های امداد گر، خودرو نجات به تعداد ۷۰ دستگاه خریداری و بین استان های مختلف و شعبات این جمعیت توزیع کرد و به تازگی نیز ۷۹  خودروی کمک کش از طریق منابع دولتی تامین کرده است.

وی افزود: هلال احمر در گسترش تیم های واکنش سریع نیز نه تنها در مراکز استان بلکه  در شهرستان های بزرگ نیز اقدامات توسعه ای را مد نظر قرار داده تا بتوان در کوتاهترین زمان ممکن موثرترین و سریع ترنی کمک انسانی را در حوادث ارائه داد که یک کمک جدی محسوب می شود.

پیوندی گفت: مشارکت مردم در حواث نقش بی بدیلی دارند، بر این مبنا آموزش های همگانی توسط این جمعیت مورد توجه قرار گرفته اما  ارگان های دیگر از قبیل  رسانه ها نیز باید به این مقوله مهم توجه  ویژه ای داشته باشند و  راههای مقابله با حوادث را فرا بگیرند تا کمک رسانی بیش از گذشته ترویج شود.

رئیس جمعیت هلال احم ایران اضافه کرد: این جمعیت به روز رسانی تجهیزات موردنیاز را با توجه به محدودیت منابع مورد تاوجه قرار داده، هر چند  اقداماتی انجام گرفته که امیدواریم این مهم در آینده  کمک های جدی تر انجام بگیرد و ناوگان بیش از گذشته مجهز شود، در این میان برای خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز این نهاد غیر دولتی  منابع مالی بالایی می خواهد و نمی توان رقم خاصی مشخص تعیین کرد.

وی اظهار کرد: در  زمان  حاضر ۷.۸ درصد جمعت کشورمان آموزش نحوه مقابله با حوادث را فرا گرفته اند اما ریسک حادثه در ایران ۸۰ درصد است که فاصله بسیار زیاد و خطرناکی را نشان می دهد، به این معنی که ا قشار مختلف مردم در مقابل حادثه آمادگی کافی را ندارند  کهاین موضوع همگان را تهدید میکند و احساس خطر وجود دارد.

پیوندی تصریح کرد: فرا گیری آموزش ها به نحوه کمک رسانی همدیگر هنگام وقوع حادثه کمک می کند و بر این اساس این کار مهم در رده های دبستانی و دانش اموزی آغاز شده و هم اکنون در هشت هزار مدرسه طرح دادرس آغاز و سترش یافته که کاری ماندگار محسوب می شود که برای ترویج این مساله این جمعیت تنها متولی نیست بلکه دیگران نیز  وظیفه دارند، حرکت جدی و سیل آسا و درواقع بسیار بلند باید در این بخش آغاز شود و با توجه ریسک  بالای یاد شده حوادث در ایران آمادگی  مقابله یا با حادثه  در کشور در بین عموم وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا رئیس جمعیت هلال احم ایران در پایان اضافه کرد: وقوع حوادث در کشورمان یک مهم و جدی است و در این راستا برای امداد و خدمات رسانی بهینه و  به روز رسانی لجستیک و تجهیزات دراین بخش طی سال های گذشته اقداماتی انجام گرفته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.