ایران از نظر دانش درمانی حوزه ناباروری در سطح بسیار مطلوبی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد شریفی‌زاده با اشاره به استقبال از خدمات این مراکز اظهار داشت: ایران از نظر دانش فنی و اطلاعات درمانی حوزه ناباروری در سطح بسیار مطلوبی است و می توان با توجه بیشتر به این حوزه، امکانات خوبی را برای پذیرش بیماران سایر کشورها در ایران فراهم کرد. دست کم ۴۰۰ نفر از زوج‌های نازای خارجی از خدمات مراکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استفاده می کنند.

 معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به پیشنهاد دانشگاه‌های مرتبط با حوزه پزشکی وارد این عرصه شده، تاکنون هشت مرکز درمان ناباروری در مناطق مختلف کشور ایجاد شده که با توجه به استقبال و مراجعات زیاد، شمار این مراکز در استان‌های کشور توسعه خواهد یافت.

وی ایجاد این مراکز در استان های مختلف را نیازمند کمک و همراهی بیشتر مسئولان استانی دانست و افزود: جهاد دانشگاهی علاوه بر مراکز درمان ناباروری، پژوهشکده ای نیز در حوزه درمان سرطان سینه خانم ها دارد که در قالب آن خدمات بسیار مطلوبی صورت گرفته است.

شریفی‌زاده با اشاره به فعال شدن یکی از مراکز درمان ناباروری در خراسان شمالی، گفت: بخشی از اعتبارات مرکز درمان ناباروری این استان اختصاص یافته ولی با توجه به اینکه در حوزه پزشکی باید همه امکانات فراهم شود، ادامه کار و تکمیل این مرکز نیازمند اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال ااعتبار و حمایت و همکاری کامل مسئولان استانی است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: تا کنون ۳۰ میلیارد ریال برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری خراسان شمالی هزینه شده، استاندار وقت خراسان شمالی نیز قول تامین ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این مرکز را داده بود که هنوز محقق نشده ولی در صورت تامین اعتبار، مجموعه منحصر به فردی را در استان خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا وی در پایان آمادگی جهاد دانشگاهی برای راه اندازی پژوهشکده درمان سرطان سینه در خراسان شمالی را نیز اعلام کرد و اظهار داشت: با راه اندازی این مرکز در استان و نگاه دورنگرانه بین المللی، می توان آن را به سمت ارائه خدمات درمانی به کشورهای منطقه و همسایه استان سوق داد و از این طریق مزیت های اقتصادی خوبی برای استان فراهم کرد.

مرکز درمان ناباروری خراسان شمالی قرار است در فضایی به گستره ۱۲۰۰ متر مربع در بجنورد ساخته شود که تاکنون مرحله نخست عملیات ساختمانی آن انجام شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.