ارائه خدمات بیمه سلامت به پناهندگان با اعتبار یک ساله
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی محمودی در دیدار با ایوو فریسن نماینده کمسیاریای عالی سازمان ملل متحدد در امور پناهندگان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته تلاش زیادی در حوزه رسیدگی به امور پناهندگان داشته است، فراهم کردن زمینه های آموزشی، بهداشتی، معیشتی و حرفه آموزی و همچنین بیمه سلامت پناهندگان را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در این دیدار گفت: اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با توجه به اهمیتی که برای کرامت انسانی قائل است در عرصه های بین المللی حضوری فعال داشته و با شرکت در کنفراس ها و نشستهای جهانی در حوزه پناهندگان و مهاجرین خط مشی اصلی خود که همواره کمک به انسان ها بوده، را حفظ کرده است.

وی تصریح کرد: هرساله اجرای طرح آمایش به صورت منظم در دستور کار این اداره قرار دارد، در طرح های آمایش اطلاعات پناهندگان به روز شده و میزان خدماتی که پناهندگان دریافت کرده و یا قرار است دریافت کنند، مشخص می شود.

محمودی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به تلاش‌های روزافزون جهموری اسلامی ایران در رسیدگی به امور پناهندگان در سال جدید، تعداد خدمات بیشتری از قبیل ثبت نام در مدارس، غربالگری سلامت و ارائه پروانه کار و سایر موارد ارائه شده است.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اظهار کرد: کارت های آمایش پناهندگان تا پایان طرح جدید آمایش اعتبار دارد، اضافه کرد: طرح بیمه سلامت پناهندگان با اعتبار یک ساله پس از جلسات متعددی که برگزار شد، پناهندگان را تحت پوشش قرار داده و این دستاورد در حوزه سلامت و بهداشت حاکی از اقدامات خیرخواهانه ایران برای تحت پوشش قرار دادن ۹۲ هزار نفر از پناهندگان است.

وی با اشاره به این موضوع که تحریم‌ها نباید در روند انجام اقدامات بشردوستانه ایران به پناهندگان خللی وارد کند، ابراز امیدواری کرد: مسئولان سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی ملل متحد در امورپناهندگان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

در ادامه این دیدار ایوو فریسن کمسیرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با اشاره به فعالیت های گسترده جمهوری اسلامی ایران در خصوص رسیدگی به امور پناهندگان، گفت: با توجه به اینکه کشور ایران میزبان تعداد زیادی از پناهندگان است همواره نگاهی عمیق و بشردوستانه به این موضوع داشته است.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: اختصاص بیمه سلامت با اعتبار یک ساله به پناهندگان یکی از بزرگترین فعالیت‌های کشور ایران بوده که اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی جمهوری اسلامی ایران آن را به سرانجام رسانده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.