با داروهای تولید داخل، مطابق استانداردهای بین‌المللی برخورد می‌کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه ساز درباره تأمین نیاز دارویی کشور اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات مناسبی که در طی سال‌های اخیر انجام گرفته است امروزه می‌توانیم ادعا کنیم که توانایی تأمین ۹۹ درصد نیاز دارویی کشور توسط تولیدات داخلی را داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: برخی نسبت به آمارهای متفاوت ۹۹درصد و ۹۷درصد که در بخش‌های مختلف نظام سلامت اعلام می‌شود اعتراض داشتند؛ این تفاوت ۲ درصدی مربوط به داروهایی می‌شود که تولید داخل آن وجود دارد اما به دلایل خاصی مثل اعلام نیاز پزشکان یا درخواست بیماران اقدام به اختصاص ارز و واردات آن‌ها می‌کنیم.

وی افزود: در صورت وارد نکردن این داروها هیچ مشکلی در نظام سلامت وجود نخواهد داشت، امروزه داروهایی هایتک در کشور تولید می‌شود که روزی به واردات تمام آن‌ها محتاج بودیم؛ این تولیدات حاصل فعالیت سخت دانشمندان و کار تیمی بخش‌های مختلف نظام سلامت است، تولید این داروها حاصل تلاش بخش‌های مختلف کشور از جمله نظام سلامت و دستگاه‌های سرمایه‌گذار و غیره بود؛ ما به عنوان سازمان غذا و دارو هم در تلاش بودیم تا در امر ارائه مجوز و طی فرایند اداری، فعالیت آن‌ها را تسریع کنیم.

شانه‌ساز گفت: خوشبختانه در شرایط فعلی هیچ شکی نسبت به پتانسیل زیر ساختی و توانمندی‌های کشور نداریم و می‌توانیم این اطمینان را به مردم بدهیم که تقاضا برای هر دارویی وجود داشته باشد ظرف دو سال تهیه و تولید می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر کیفیت مطلوب داروهای تولید داخل گفت: توجه داشته باشید واردات ۲ درصد داروی ذکر شده به دلیل اختلال در کیفیت یا اثر بخشی داروها نیست بلکه عمدتا به دلیل مسائل ذهنی و درخواست بیماران است که آن‌ها را وارد کشور می‌کنیم؛  قصد نداریم باعث ایجاد فشار روحی در بیماران شویم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: جای هیچ شک و شبهه‌ای درباره کیفیت داروهای تولید داخل وجود ندارد؛ ما با داروهای تولید داخل، مطابق استانداردهای بین‌المللی برخورد می‌کنیم؛ این داروها هم  مانند داروهای وارداتی تحت آزمایش‌های سخت و بررسی قرار می‌گیرند تا از کیفیت آن‌ها اطمینان داشته باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.