اگر تعرفه‌ها واقعی نباشد بیمه‌ها نمی‌توانند رسالت خود را به درستی انجام دهند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدباقر ضیا رویکرد بیمه سلامت در تعامل با انجمن داروسازان به عنوان نماینده داروخانه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تاکنون جلسات کارشناسی متعددی با سازمان بیمه سلامت برگزار شده است.

رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: در گذشته عدم پرداخت مطالبات نارضایتی بسیاری را ایجاد کرده بود ولی اکنون وضعیت نسبت به قبل تا حدود زیادی بهتر شده که در صورت تداوم این موضوع رضایت هر چه بیشتر همکاران و مهمتر از همه نقدینگی در حوزه دارو را در پی خواهد داشت، در حال حاضر برنامه هایی با همکاری بیمه سلامت در حال اجراست تا روز به روز به سمت بهتر شدن وضعیت در حوزه دارو حرکت کنیم.

وی بر واقعی دیده شدن سرانه و تعرفه‌ها تاکید کرد و گفت: برآرود ما باید براساس سرانه واقعی باشد تا بیمه‌ها براساس آن خدمات را پوشش دهند چرا که دیگر با قیمت‌های دوگانه و محدودیت‌های مالی نمی‌توان پوشش کاملی برای بیمه‌شدگان فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت ضیا در پایان اضافه کرد: ما نیز می دانیم که بیمه‌ها با کمبود بودجه مواجه هستند ولی این موضوع نباید در ارائه خدمت به بیماران محدودیتی ایجاد کند. در اکثر کشورها نیز این محدودیت وجود دارد ولی با ارزیابی درست از شرایط موجود و محاسبه واقعی سرانه می‌توان بخش زیادی از مشکلات را کاهش و در نهایت خدمات مطلوبی به بیماران ارائه داد در غیر این صورت ساختار درستی شکل نخواهد گرفت و بیمه‌ها قادر نخواهند بود رسالت خود را به درستی انجام دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.