تقریبا تمام داروها و مواد اولیه دارویی وارداتی با مشکل تحریم مواجه شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی درباره تحریم دارو توسط آمریکایی‌ها افزود: برای نقل و انتقال پول جهت واردات مشکل وجود دارد و در بسیاری موارد مجبور می‌شویم دارو یا ماده اولیه را گران‌تر وارد کنیم. چون از منبع اصلی نمی‌توانند با ما به صورت مستقیم معامله کنند، انتقال و تبدیل ارز هم هزینه‌های مضاعفی ایجاد کرده و تقلب و کارهایی شبیه این هم ممکن است در این مسیر اتفاق بیفتد. اما از مساله هم با نظارت‌هایی که انجام شده تا حد زیادی جلوگیری شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: به همین علت نامه‌ای به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نوشتیم، زیرا به تازگی ایران را به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در حوزه بهداشت و پیشگیری معرفی کردند و مجامع بین المللی باید اطلاع داشته باشند که مسئولیت آنها ایجاب می‌کند به آمریکایی‌ها برای برداشتن تحریم‌های دارویی علیه مردم ایران فشار وارد کنند.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت باید افکار بین المللی را در حمایت از ایران و بیماران ایرانی بسیج کند تا نقل و انتقالات مالی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی انجام شود، با این حال تاکنون اجازه ندادیم کمبودی از نظر دارو و تجهیزات پزشکی برای مردم ایجاد شود. بدیهی است شرایط دشواری را تحمل می‌کنیم و این رفتار آمریکایی‌ها در زمینه تحریم دارو وجود دارد.

به گزارش ایرنا نمکی در پایان درباره اهمیت حمایت‌های سازمان جهانی بهداشت در دوران تحریم نیز اظهار داشت: حمایت‌های سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک نهاد بین المللی می‌تواند حتی افکار توده‌های مردم در کشورهای دیگر را بسیج کند. در حال حاضر رسانه‌های جهانی و افکار عمومی و مردم حق طلب دنیا می‌توانند در این زمینه به کمک مردم ایران و به خصوص بیمارانی که به دارو نیازمند هستند، بیایند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.