وزارت بهداشت بسته خدمتی ویژه برای بیماران خاص و صعب‌العلاج طراحی کرده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جمشید کرمانچی با اشاره به بسته‌های حمایتی از بیماران خاص و صعب العلاج اظهار کرد: در مورد بیماران خاص، وزارت بهداشت حمایت ویژه‌ای از این بیماران انجام می‌دهد و در این زمینه بسته‌های حمایتی ویژه گروه‌های مختلف بیماران خاص در نظر گرفته شده به طوری که در این بسته مشخص شده است که وزارت بهداشت برای کدام گروه از بیماران صعب‌العلاج اولویت بیشتری باید در نظر بگیرد.

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها ادامه داد: بر اساس متن قانون مصوبه مجلس بیماران دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی و MS مشمول دریافت خدمات مختلف بهداشتی و درمانی هستند و تعداد این بیماران نیز در کشور زیاد است.

وی افزود: وزارت بهداشت بسته خدمتی ویژه هر گروه خاص و صعب‌العلاج طراحی کرده است که در کنار تمام خدماتی است که بیمارستان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر در نظر دارند؛  به طور مثال سالانه خدمات تشخیصی و درمانی برای بیماران صعب‌العلاج خاص به صورت رایگان در نظر گرفته می‌شود.

کرمانچی با اشاره به اینکه خدمات ویژه‌ای مانند دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج از سوی وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: وزارت بهداشت قسمتی از خدمات ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج را که از نظر اعتباری و بودجه‌ای مغفول مانده بود از نظر مالی تحت پوشش قرا داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری‌ها در پایان اضافه کرد: طراحی بسته‌های حمایتی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج بر اساس نیازهای آن‌ها در هر زمانی به روز می‌شود تا نیازهای جدید بیماران با دریافت بسته‌های خدمتی برطرف شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.