وزارت بهداشت به تعهدات خود  عمل نکرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی در خصوص آخرین وضعیت تعیین تکلیف فارغ‌التحصیلان رشته تکنسین سلامت دهان و دندان، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به علت کمبود دندان پزشک و ارتقاء بهداشت دهان و دندان در سراسر کشور، رشته‌ای را تحت عنوان تکنسین سلامت دهان و دندان تاسیس کرد و حدود هزار و ۶۰۰ دانشجو در سراسر کشور جذب کرده که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی طی دوسال در مقطع کاردانی فارغ التحصیل شدند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: این تعداد دانش‌آموخته با قبول تعهد خدمت به میزان سه برابر مدت تحصیل خود و گذراندن دوره‌های آموزشی به‌منظور آموزش نحوه برخورد با مشکلات مربوط در حوزه دهان و دندان، پیشگیری و ارائه خدمات در مناطق محروم و مناطقی مد نظر وزارت بهداشت در راستای بهبود بخشیدن و رفع مشکلات مربوطه بود. اما متاسفانه پس از فارغ التحصیلی این افراد به دلیل بی تدبیری‌‌ها و عدم توجه به نیاز مناطق محروم و رسالتی که برای این افراد در نظر گرفته شده بود، وزارت بهداشت به تعهدات خود در قبال آینده شغلی این فارغ‌التحصیلان عمل نکرد.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون بهداشت مجلس با نماینده تکنسین سلامت دهان و دندان، وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه، ادامه داد: سعید نمکی در جلسه مذکور قول داد که بر اساس همان تعهد وزارت بهداشت، فضایی برای ارائه خدمات این افراد ایجاد کند، اما علیرغم گذشت یک ماه  و نیم هیچ اقدامی انجام نشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت قربانی در پایان گفت: بنده به منظور پیگیری و تعیین تکلیف دانش آموخته‌های رشته تکنسین سلامت دهان و دندان نامه‌ای به وزیر بهداشت در خصوص انجام تعهدات و تعین تکلیف وضعیت این افراد نوشتم و امیدوارم تا هفته آینده پاسخ مستندی به نامه بنده داده شود و این افراد هم تعیین تکلیف شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.