بیش ۶ مرکز تعویض مفصل ویژه بیماران هموفیلی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جمشید کرمانچی با اشاره به راه‌اندازی مراکز تعویض مفصل ویژه بیماران خاص اظهار کرد:‌ یکی از مشکلات بیماران هموفیلی قطع نشدن خون‌ریزی آنهاست؛ به طوری که بر اثر بروز تصادف خونریزی در بیماران هموفیلی ایجاد می‌شود.

مشاور معاون درمان در امور بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: تعویض مفصل زانو ویژه بیماران هموفیلی به دلیل مشکلات خونریزی، یکی از مسائلی است که این افراد با آن روبرو هستند و بسیاری  از بیماران از شهرهای دور برای انجام عمل‌های ارتوپدی به خصوص تعویض مفصل به تهران مراجعه می‌کنند و همین مسئله باعث تردد بیش از حد بیماران هموفیلی به تهران شده است.

وی افزود: در حدود ۶ مرکز جهت انجام عمل‌های تعویض مفصل ویژه بیماران هموفیلی و حتی ام اس در تهران و کلانشهر‌ها در نظر گرفته شده است و این مراکز در شهر‌هایی که دارای امکانات نیرو‌های انسانی هستند مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا خدمات استاندارد و قابل قبولی به بیماران هموفیلی برای تعویض مفصل و عمل‌های ارتوپدی داده شود.

کرمانچی گفت: امروزه تعدادی از بیماران هموفیلی و برخی از گروه‌های تالاسمی نیازمند مراکز تعویض مفصل هستند، راه‌اندازی مراکز تعویض مفصل با استفاده از منابع وزارت بهداشت انجام می‌گیرد و ردیف بودجه اعتباری جدید برای آن در نظر گرفته نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مشاور معاون درمان در امور بیماری‌های وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اعمال تحریم، محدودیت‌هایی برای تهیه تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی بیماران خاص ایجاد شده است، اما به کمک سازمان ذی‌ربط این مسئله در حال برطرف شدن است؛ به طوری که کمترین فشار به بیماران خاص وارد نشود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.