داروهای ناصرخسرو از بنگلادش می‌آید و برچسب برند می‌خورد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین قربانی در رابطه با ضرورت نظارت بر بازار‌های سیاه دارویی، گفت: مبارزه با قاچاق کالا به خصوص در حوزه دارو حرکتی ملی است و ابتدا حاکمیت باید بپذیرد که قاچاق کالا‌های سلامت محور بسیار خطرناک بوده و  با جان مردم سر و کار دارد، سپس برای مبارزه با آن برنامه‌ریزی کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فروش داروهای غیراستاندارد با برچسب برند، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌ها و آمارهایی که در اختیار داریم، بسیاری از داروهای برندی که در بازارهای سیاه دارویی به ویژه در ناصرخسرو به فروش می‌رسند، داروهای غیراستانداردی است که از کشور‌هایی چون بنگلادش وارد شده و سپس برچسب آن تغییر کرده و به عنوان داروی برند به فروش می‌رسد که متاسفانه مردم هم اعتماد کرده و تهیه می‌کنند.

وی افزود: کالاهای سلامت محور با کالاهای دیگر بسیار متفاوت است و حتما باید از مبادی رسمی و قانونی خریداری شود چرا که داروهای غیر استاندارد نه تنها در بهبودی بیماران تاثیری نخواهد داشت بلکه مضر و آسیب رسان نیز هستند. 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت قربانی در پایان گفت: رونق بازار‌های قاچاق دارو و جولان دارو فروش‌های غیرقانونی در بازار سیاه ناصرخسرو در سایه خلاء نظارتی اتفاق می‌افتد چرا که سیستم جامعی برای نظارت و مبارزه با قاچاق کالا از جمله دارو نداریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.