تجهیزات پزشکی در زمره پرسودترین صنایع صادراتی ایران است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نمایشگاه بین المللی عراق هلث ۲۰۱۹ در بغداد با حضور ۲۵ شرکت ایرانی تولید کننده تجهیزات پزشکی و درمانی برگزار شد.

سید موسی علیزاده طباطبایی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ضمن بازدید از این نمایشگاه، از نزدیک با شرایط و چگونگی فعالیت شرکت های  ایرانی حاضر در این نمایشگاه آشناش د.

ناصر بهزاد رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه سه روزه که امروز به کار خود پایان می دهد، شرکت های ایرانی در فضایی به متراژ ۳۰۰ مترمربع در این نمایشگاه بین المللی حضور داشته و نسبت به معرفی آخرین دستاوردهای صنعت پزشکی در بخش ادوات و تجهیزات اقدام کردند.

وی افزود: دراین نمایشگاه بین المللی علاوه بر ایران کشورهای آلمان، دانمارک، هلند، کانادا، آمریکا، فرانسه، سوئد، هندوستان، ژاپن، کره جنوبی و عراق نیز حضور دارند، هدف از حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه زمینه سازی برای افزایش صادرات کالاهای ایرانی، ارتقاء همکاری های تکنیکی و ایجاد ارتباطات درمانی دانست.

رایزن بازرگانی ایران در عراق ادامه داد: دولت عراق ۱۵ طرح برای توسعه خدمات اجتماعی و اقتصادی درحال برنامه ریزی و اجرا دارد که چهار طرح متمرکز بر افزایش واحدهای اورژانس، مراقبتهای بهداشتی و توسعه خدمات درمانی، بهبود سلامت و بیمه فراگیر درمانی می باشد و از این حیث فرصت های مهمی برای بهره برداری توسط شرکت های ایرانی فراهم شده است.

بهزاد گفت: کیفیت و قیمت دو شاخص مهم قابل رقابت در محصولات صنایع پزشکی و درمانی ایران است، بازاریابی صحیح و اجرای دقیق رویه ها ی قانونی توسط شرکت های ایرانی بازار روبه رشدی در تولید و عرضه کالاها و صدور دانش این صنعت به عراق خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ظرفیت واردات سالیانه انواع ملزومات و ادوات پزشکی و تجهیزات دارویی و بیمارستانی به عراق از دنیا چهار میلیارد یورو است که در حال حاضر ۲۵ درصد آن توسط شرکتهای ایرانی تامین و به عراق صادر می شود، با پیگیری های انجام شده طی دوسال گذشته ۶۰۰ میلیون یورو قرارداد مستقیم تامین تجهیز اقلام بیمارستانی توسط شرکت های ایرانی با مراکز بیمارستانی استان های مختلف عراق منعقد شده و در حال اجراست.

رایزن بازرگانی ایران در عراق خاطرنشان کرد: تجهیزات پزشکی در زمره پرسودترین صنایع صادراتی ایران است که توجه به همه ابعاد آن نظیر خدمات پس از فروش، انتقال تکنولوژی، تامین دستگاه و لوازم، ایجاد خطوط مونتاژ، تولید دارو و اقلام مصرفی می تواند ضمن ارزآوری برای کشور، زمینه مناسبی در صدور مجدد محصولات به سایر کشورها باشد.

به گزارش ایرنا وی در پایان با اشاره به سیاست های توسعه ای سازمان توسعه تجارت ایران در بازارهای همسایه از پیگیری برای ایجاد بزرگترین مرکز فروش و عرضه تجهیزات مهندسی پزشکی ایران در عراق خبرداد که تحقق آن در آینده می تواند ایران را به جایگاه برتر تامین کننده در بخش تجهیزات پزشکی و درمانی و سلامت عراق تبدیل کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.