انتشار تصویر اعضای برهنه بدن در اینستاگرام برای تبلیغات پزشکی ممنوع است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی با اشاره به انتشار تصاویر قسمت‌هایی از بدن در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام اظهار کرد: هرگونه انتشار تصاویر اعضای بدن به صورت برهنه و قسمت‌هایی مانند صورت و دست بیماران در فضای مجازی و اینستاگرام ممنوع است و با افراد متخلف به شدت برخورد می‌شود.

 معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: به طور کلی تبلیغات در حوزه پزشکی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی بدون مجوز سازمان نظام پزشکی ممنوع است و تبلیغات پزشکی دارویی براساس آئین‌نامه غیرقانونی به حساب می‌آید مگر اینکه یک سری موارد استثنایی از سوی سازمان نظام پزشکی اعلام شده باشد.

وی افزود: بیمارانی که جهت انجام کاشت مو به پزشک مراجعه کرده‌اند، اجازه انتشار تصاویر خود را می‌دهند و بعد از مدتی در سازمان نظام مهندسی از پزشک معالج خود شکایت می‌کنند که بر اساس قانون با این افراد نیز برخورد شدیدی می‌شود و در وزارت بهداشت هم حلقه‌ای در حال بررسی هستند تا با موارد غیرقانونی برخورد شود.

حریرچی گفت: تبلیغات در فضای مجازی غیرقانونی است و وزارت بهداشت سلامت خدمات تبلیغ‌شده در فضای مجازی را به هیچ عنوان تضمین نمی‌‌کند و من به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنم گول فضاهای غیرقانونی را نخورند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون کل وزارت بهداشت در پایان در خصوص حوزه دارو اضافه کرد: در حال حاضر ۶۷ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود و ۹۷ درصد دارو‌ها نیز تولید کارخانجات داروسازی کشورمان است، امروزه در حدود ۷۵ درصد ارزش ریالی دارو‌های مورد نیاز مردم کشورمان در داخل تولید می‌شود و در زمینه ذخیره دارو با هیچ مشکلی روبرو نیستیم و مردم نگران هیچ مسئله نباشند.

پایان پیام/

8 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.